אביה של בת 11 שנדבקה בנגיף ואושפזה בבי"ח: "השבוע הקשה בחיי"

רועי דובינסקי, שבתו במצב קשה בבית החולים קפלן, סיפר: "היא צעקה לי 'אבא, אני נחנקת, תעזור לי'". גם אביו ואשתו של רועי נדבקו בנגיף: "לא יודע אם להיות עם הילדה או האישה"

זמן צפייה: 01:31

רועי דובינסקי, שבתו בת ה-11 מאושפזת בבית החולים קפלן במצב קשה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה, סיפר היום (שני) כי "מצבה משתפר, אך היא עדיין מונשמת כי היא לא יכולה לנשום בכוחות עצמה. היא קיבלה מנת פלסמה שנקלטה בצורה טובה בגופה, וכםן צילום הריאות היה תקין". עוד הוסיף לומר: "גם אבא שלי חולה בקורונה, וזאת חודש לאחר שקיבל את החיסון השני, וגם אשתי נדבקה בקורונה לאחר שהתחסנה במנה הראשונה. כרגע היא נמצאת בבידוד ביתי".

"אני עובר את אחד השבועות הקשים בחיי - לא יודע איפה לשים את הראש, בין האישה לילדה", אמר האב. "לפני 10 ימים, בשבת לפנות בוקר שמעתי את הילדה צועקת 'אבא, הצילו אני נחנקת, תעזור לי'. באותו רגע הבנתי שאני צריך עזרה רפואית, התקשרתי למד"א והם שלחו ניידת טיפול נמרץ", הוסיף דובינסקי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "נכין מתווה הגבלות לפורים כדי למנוע עלייה בתחלואה"

השרים אישרו: תוקם ועדת בדיקה ממשלתית לאסון נחל צפית

מתמודד לכנסת התלונן במשטרה: "איימו עליי בסכין בדרישה שאפרוש"

מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן, רחובות
מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן, רחובות | צילום: ביה''ח קפלן

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 3,041 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-752,398 בני אדם. כעת בארץ, 39,640 חולים פעילים, בהם 838 במצב קשה, מתוכם 275 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,585.

זאת ועוד, נכון לאמש, בבתי החולים השונים ברחבי הארץ מאושפזות 50 יולדות ונשים בהריון לאחר שחלו בקורונה - נתון שיא מאז פרוץ המגפה. מצבן של 19 מהנשים המאושפזות מוגדר קשה, כאשר שמונה מהן במצב קריטי - מהן שבע מונשמות ואחת מחוברת לאקמו. יש לציין כי כולן אינן מחוסנות, כך שזהו בדיוק המקום להזכיר את המלצת משרד הבריאות עבור נשים הרות: להתחסן, וכמה שיותר מהר. רק בשליש הראשון של ההיריון מותר להיוועץ ברופא טרם קבלת החיסון, והסיבה לכך היא משום שפייזר ומודרנה לא עשו ניסוי קליני על נשים בהיריון.