"צעד נועז": ארה"ב תאסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות

לאחר מספר מקרי מוות שאירעו לאחרונה ונקשרו לשימוש במוצר, ממשל טראמפ הודיע כי בכוונתו לאסור את מכירתו. "ננקה את השוק כדי לשנות את המצב המדאיג של התפשטות מחלות בקרב בני נוער"

זמן צפייה: 01:49

ממשל טראמפ הודיע הערב (רביעי) כי בכוונתו לאסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות, לאחר מספר מקרי מוות שאירעו במדינה כתוצאה משימוש בהן. "אנו מבהירים שבכוונתו לנקות את השוק מהסיגריות האלקטרוניות, כדי להפוך את המצב המדאיג של התפשטות מחלות בקרב בני נוער, ובשל השפעת המוצר על ילדים, משפחות, בתי ספר וקהילות", אמר שר הבריאות אלכס אזר.

בשיחה עם כתבים, לאחר פגישה בחדר הסגלגל עם השר אזר ועם נד שארפלס, ראש מנהל המזון והתרופות האמריקני, אמר הנשיא דונלד טראמפ כי "השימוש בסיגריות האלקטרוניות היו רווחיות והפכו לעסק עצום במעט מאוד זמן. הרבה אנשים חושבים שהשימוש במוצר הוא נהדר, אבל זה ממש לא כך. עלינו לגלות את היקף הבעיה, זה דבר חדש - אבל אנחנו עומדים לגלות".

לכתבות נוספות בנושא: 

לראשונה בארה"ב: מת ממחלת ריאות לאחר שימוש בסיגריה אלקטרונית

ארגון הבריאות העולמי: סיגריות אלקטרוניות – רמאות של שוק הטבק

מחקר: סיגריות אלקטרוניות מגבירות את הסיכון להזדקנות המוח

צעיר מעשן סיגריה אלקטרונית
צעיר מעשן סיגריה אלקטרונית | צילום: רויטרס
מהאגודה האמריקנית לסיגריות אלקטרוניות נמסר כי הם התאכזבו מהחלטתו של הנשיא לפעול נגדם. "האיסור יסיר אפשרויות משנות חיים מהשוק, שבהם עושים שימוש מיליוני אזרחים אמריקנים בגירים כדי להפסיק לעשן".
גרטשן ויטמר, מושל מישיגן, שבשבוע שעבר הפכה למדינה הראשונה שאסרה על המכירה של רוב הסיגריות האלקטרוניות בטעמים, שיבחה את הממשל על המהלך וקראה לו "צעד נועז". ויטמר אמרה כי "אלו חדשות נהדרות עבור הילדים שלנו, המשפחות שלנו ובריאות הציבור. כרגע, התאגידים הופכים את הילדים שלנו למכורים לניקוטין".
כאמור, לאחרונה דיווחו גופי בריאות פדרליים בארה"ב על התפרצות מחלה מסתורית שקשורה לפופולריות של המכשירים. שישה מקרי מוות ולפחות 450 מקרי תחלואה נרשמו בעקבות השימוש בסיגריות האלקטרוניות ב-33 מדינות - כך לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן של מחלקת הבריאות האמריקנית, שהוציאה מספר אזהרות מהשימוש במוצר.