בניסיון לעצור את ההדבקה: כל תושבי העיר אלעד ייבדקו לקורונה

פרסום ראשון: שר הבריאות, ממונה הקורונה היוצא ופרויקטור הקורונה במגזר החרדי, סיכמו כי העיר החרדית תעבור בדיקה מקיפה במטרה לגדוע את התחלואה. זאת בדומה למתווים שנוסו בכמה מקומות בעולם

זמן צפייה: 01:07

העיר אלעד צפויה להיות הראשונה בישראל שכל תושביה ייבדקו לקורונה - כך פורסם לראשונה הערב (חמישי) בחדשות 13.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, ממונה הקורונה היוצא פרופ' רוני גמזו והממונה על הקורונה במגזר החרדי אלוף במיל' רוני נומה, סיכמו כי העיר תעבורר בדיקת קורונה מקיפה לכל התושבים - במטרה לאתר את מוקדי התחלואה ולגדוע אותה מהשורש. אנשים שכבר חלו לא יזומנו להיסדק. מדובר במודל שכבר נוסה בכמה מקומות בעולם - שבהם ערכו בדיקות לערים שלמות.

הכניסה לעיר אלעד
הכניסה לעיר אלעד | צילום: חדשות 13

ממונה הקורונה היוצא גמזו הדגיש היום, בתדרוך האחרון שערך במסגרת תפקידו, את חשיבות ביצוע הבדיקות. "הן המפתח לבלימה של המגפה", אמר גמזו. ממונה הקורונה אף סיפר כי יש תקציב בסך 20 מיליון שקלים לרשויות המקומיות שיציגו שיפור בקטיעת שרשראות ההדבקה, ניהול דיפרנציאלי, ותנאים נוספים.

גמזו הסתייג מהמשך צעדי ההקלות והסביר כי אי אפשר לקיים את השלב השלישי של ההקלות, אך ניתן לקיים חלקים ממנו. הוא הוסיף כי הכישלון הכי גדול שלו במהלך מאה הימים שבהם היה בתפקיד הוא שתוכנית הרמזור לא יצאה לפועל. בתשובה לשאלת חדשות 13 ענה גמזו כי לפי הערכתו, ייתכן כי בחודש מארס יגיעו חיסונים לישראל.

בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר היום התכנס קבינט הקורונה, אך פוזר מבלי שקיבל החלטות. בפתח הישיבה ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החלטות על הקלות יתקבלו רק ביום ראשון. השרים דנו במתווה החזרה ללימודים בכיתות ה'-ו' ובצעדים נוספים לבלימת העלייה בתחלואה, בהם עוצר לילי. משרד הבריאות העלה מספר התסייגויות בנוגע למהלך זה, שכן הוא אינו אפקטיבי מספיק במניעה של חתונות ואירועים דומים.