אדלשטיין: "לא נחזור על טעויות של פתיחה מהירה של המשק"

שר הבריאות התייחס לאסטרטגיית היציאה מהסגר: "הפעם נהיה זהירים - לא ניכנע לשום לחצים". אוחנה: "הדרך היחידה להציל את המדינה - לעזוב את כל הוויכוחים". השניים נאמו לקול קריאות המפגינים

זמן צפייה: 00:55

שר הבריאות אדלשטיין התייחס היום (שלישי) לאסטרטגיית היציאה מהסגר, והצהיר כי כי "הפעם לא נחזור על טעויות של פתיחה מהירה של המשק. הפעם נהיה זהירים מאוד ולא יעזרו שום לחצים. אנחנו נשחרר את המשק ואת החיים החברתיים בזהירות הנדרשת מבחינה רפואית". את הדברים אמר בתום סיור שערך בתל אביב עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, ולקול קריאות המפגינים סביבם.

"יש מקום לאופטימיות", הכריז אדלשטיין. "הרוב המכריע של הציבור הישראלי שומר על בריאותו ומקשיב להנחיות משרד הבריאות, וזה אומר שאנחנו נראה את הירידה במספרי התחלואה. זה ייקח זמן, שבועות ארוכים, זה לא יהיה פשוט. נבוא לקבינט הקורונה עם תוכניות מאוד ברורות ליציאה הדרגתית".

"ההפרות שראינו, וזה לא משנה איפה, מסכנות את כולנו", המשיך. "כל החוקרים מסכימים שלקורונה אין שום העדפות פוליטיות – היא פוגעת בכולם. ולכן אני מאוד מקווה שבשעות הקרובות הכנסת תשלים את החקיקה המתאימה ובשבועיים הקרובים לא נראה התקהלויות משום סוג, וכולנו, עם כל הקושי, נכבד את ההנחיות".

עוד בחדשות 13:

רה"מ: "הסגר לא יהיה פחות מחודש – ייתכן שייקח הרבה יותר זמן"

השחקן יהודה בארקן חלה בקורונה ואושפז בבית חולים

המשטרה עיכבה לחקירה חמישה מתפללים בבית כנסת במודיעין עילית

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: לע''מ

השר אוחנה נשא אף הוא דברים. "מדינת ישראל נמצאת במלחמה, זו מלחמת עולם – כל העולם במאבק הזה", אמר. "זו מלחמה קשה מאוד בנזק לנפש ולכלכלה. הדרך היחידה שלנו להציל את המדינה היא לעזוב את כל יתר הוויכוחים ולהתגייס למאבק. זה אומר להישמע לכללים, קחו על עצמכם יותר מהרף המינימלי עליו מחליטה הממשלה. גם מי שמותר לו ללכת לעבודה אבל יכול לעבוד מהבית – מוטב שיעבוד מהבית, לצמצם ככל האפשר מפגשים, להצטרף למאמץ ההסברה הלאומי".

מ"מ המפכ"ל הצהיר בתום הסיור: "לאחרונה אנו עדים לשיח מתלהם נגד שוטרים וחיילים המבצעים משימתם נאמנה. אני מחזק את ידי השוטרים והחיילים, מוקיע שיח זה וקורא לציבור להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג באיפוק ובאחריות".

עוד אמר מ"מ המפכ"ל: "השוטרים ימשיכו בפעילות בכל רחבי הארץ, יהיו נוכחים בערים ובכבישים העירוניים והבין-עירוניים, ימשיכו לבצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת באופן מקצועי על מנת לאפשר את שגרת החיים בצל הקורונה, וימשיכו להיות בחזית המאמץ הלאומי לצמצום התפשטות הנגיף והורדת היקף התחלואה למען בריאות הציבור".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה | צילום: לע''מ

בתוך כך, חברי מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס פרסמו קריאה מיוחדת לקראת חג הסוכות, ובה הורו לקיים את כל התפילות המרחב הפתוח ולהימנע מתפילות במקומות סגורים. "על כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו לשמור ולהקפיד על כל הנחיות הבריאות אחת לאחת, ללא שום מורה היתר כלל, שלא יזיק ולא יוזק, וחלילה להגיע בזה לספק רציחה. חברי מועצת החכמים של שס מורים להתפלל אך ורק במרחב הפתוח גם בימי החג ולהקפיד על שמירת המרחק בשעת ההקפות ובחג שמחת תורה.