אדלשטיין: "מתרשם שלכמה ח"כים יש רצון עז שלא ננצח את המגפה"

שר הבריאות התייחס בריאיון לחדשות 13 לקולות המטילים ספק בחיסון ומתח ביקורת על כמה חברי כנסת: "נוח להם פוליטית לתקוף את הממשלה". על המשבר בקואליציה: "ממשלה גרועה – יותר טובה מבחירות"

זמן צפייה: 04:52

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הערב (שישי) למבצע החיסונים שייצא לדרך כבר מחר, ומתח ביקורת על התנגדויות שונות שנשמעו: "יש קולות מתנגדים, גם פוליטיים", אמר בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון. "לפעמים יש רושם שלכמה חברי כנסת יש רצון עז שלא ננצח את המגפה, כי נוח להם פוליטית לתקוף את הממשלה. שמעתי קולות כאלה מישראל ביתנו, שמשום מה החליטו להסביר לציבור שמסוכן להתחסן".

אדלשטיין ביקש להרגיע את החששות סביב החיסונים, והדגיש: "החיסונים האלה נבדקו בצורה הכי קפדנית על ידי המומחים הכי טובים, קיבלו אישורים מארה"ב ומבריטניה". לדבריו, "אני לא צופה מחסור בחיסונים, בכל שבוע יש טיסות שמביאות עוד חיסונים. רק צריך שתהיה היענות של האוכלוסייה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

על ההגבלות שבדרך בשל העלייה בתחלואה אמר השר: "אנחנו מתנהלים בשני מסלולים מקבילים: החיסון והריסון. הכי קשה זה לחטוף את הכדור כשהקרב מסתיים. אני לא רוצה לראות מישהו גוסס מקורונה כשכבר מאות אלפי אנשים מתחסנים". עוד הדגיש אדלשטיין: "מדובר בתהליך ארוך של כמה חודשים – זה לא שאחרי המתחסן הראשון כל המצב משתנה".

אדשלטיין מתח ביקורת על יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון: "הכי קל זה לשבת בכנסת ולהגיד שצריך לפתוח את הכול ולא צריך שום הגבלות", הצהיר. "המגפה פוגעת, לכן האמצעים שאנו נוקטים בהם – גם פוגעים".

משלוח חיסוני הקורונה הראשון בישראל
משלוח חיסוני הקורונה הראשון בישראל | צילום: רויטרס

בהמשך דבריו התייחס שר הבריאות למשבר בקואליציה ולהליכה המסתמנת לקלפיות. "אנחנו מידרדרים לבחירות, שבעיניי זה טירוף במצב הנוכחי. אנחנו בקואליציה מאוד בעייתית, וזה שכחול לבן הרימו יד בעד פיזור הכנסת זה דבר שלא ייסלח, אבל – קואליציה גרועה היא יותר טובה מבחירות טובות".

על פרישתו של גדעון סער מהליכוד אמר אדלשטיין: "הופתעתי מהמהלך שלו, הוא תמיד אמר שהליכוד זה הבית ובגלל זעזועים כאלה או אחרים הוא לא יעזוב. לו היה מתייעץ איתי, הייתי אומר לו לא לעשות את הצעד. העשור האחרון הוכיח לא פעם שמי שרוצה להגיע להנהגת המדינה צריך להישאר בליכוד".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: "שר הבריאות הופך את הקורונה לעניין פוליטי כדי לכסות על כשלונותיו. חיסון זה לא שאלה פוליטית או מפלגתית זו בחירה אישית של כל אזרח ואזרחית, ואין סיבה להטיף מוסר בנושא לאף אחד. כפי שהובהר לפני שבועיים, בכוונתו של יו"ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, להתחסן מפני הנגיף".