אדלשטיין: לא יופעלו סנקציות נגד מי שיסרב להתחסן מפני קורונה

שר הבריאות הציג את מתווה התו ירוק: "עובדים בחנויות שמקבלות קהל יצטרכו להתחסן או להיבדק כל יומיים". על החשש מזיוף הדרכון הירוק: זה אירוע שיכול להסתיים בכלא, דיברתי על כך עם היועמ"ש

זמן צפייה: 01:18

משרד הבריאות הציג היום (חמישי) את התו הירוק לציבור בישראל. השר יולי אדלשטיין הבהיר כי רק בעלי התו יוכלו ללכת לחדרי כושר והופעות, אך לא יופעלו סנקציות אישיות נגד מי שיבחר שלא להתחסן.

עוד הבהיר שר הבריאות כי בחנויות גדולות שמקבלות קהל תותר כניסה לבעלי תו ירוק בלבד, וכי גם העובדים במקום יצטרכו להתחסן או להיבדק כל יומיים, אך בעסקים קטנים לא יידרש תו ירוק, ושם יידרש העסק לעמוד בתו הסגול.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עם משלוחי מנות, בלי מסיבות: המתווה לפורים במערכת החינוך

4,076 נדבקים חדשים ביממה – 6.6% מהבדיקות חיוביות

ילדים משחקים, השלג בחרמון – וירושלים לבנה: הסערה בתמונות

שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

אדלשטיין הוסיף כי מי שלא יתחסן לא בהכרח יוכל כרגע להציג בדיקות קורונה שלילית: "אנחנו לא מסוגלים לבצע מאות אלפי בדיקות ביום כי לאנשים בא לא להתחסן, לכן מי שבחר לעשות זאת יצטרך להמתין עוד כמה שבועות, או עד שיהיו מכשירים לבדיקות מהירות או עד שיהיו מספיק מחוסנים כך שיהיו הרבה בדיקות פנויות".

אדלשטיין התייחס לחשש מזיוף התו הירוק, והזהיר כי מי שייתפס עושה זאת - ייענש בחומרה. "אדם שיזייף תו ירוק יוכל לסיים את האירוע בכלא. דיברתי עם היועמ"ש ואנחנו על זה", אמר.

ד''ר שרון אלרעי פרייס
ד''ר שרון אלרעי פרייס | צילום: חדשות 13

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה לחשש מהפרות בפורים ואמרה כי "נעשה כל מה שאפשר כדי למנוע התהקהלויות אסורות בחג, צריך לנהוג באחריות כדי שפורים לא יגרום לפסח עגום".

מוקדם יותר, עדכן משרד הבריאות כי 4,076 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-740,527 בני אדם. כעת בארץ ישנם 52,756 חולים פעילים, בהם 928 במצב קשה, מתוכם 296 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,486.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 64,179 בדיקות - 6.6% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,454 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,428 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד.