נוכח הירידה בנתוני התחלואה: משרד הבריאות ימליץ על הקלות

בין ההקלות שיוצעו לשרי קבינט הקורונה: הסרת מגבלות המשתתפים במקומות לא מסומנים וכן הגבלת ההתקהלות בגני ואולמות האירועים בחללים סגורים ופתוחים; 1,550 מאומתים אתמול, 386 חולים קשים

זמן צפייה: 01:53

במשרד הבריאות צפויים להמליץ בימים הקרובים לשרי קבינט הקורונה על שורה של הקלות בהגבלות הקיימות, זאת על רקע הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה. בין ההקלות עליהן ימליץ המשרד: ביטול ההגבלה שקובעת בין 1,000 ל-5,000 משתתפים בלי מוקומת מסומנים תבוטל, וגם ההגבלות על אולמות וגני אירועים - 400 איש בחללים סגורים ו-500 בחללים פתוחים תתבטל, זאת עקב הנזק הכלכלי הנגרם לתעשייה.

בתוך כך, החל ממחר תחול החובה להציג את הברקוד שעל התו הירוק המעודכן בכניסה למקומות שדורשים אותו, כגון מוסדות תרבות שונים. כמו כן, תחול גם החובה על בעלי העסקים לוודא את תקינות הברקוד, כאשר גם על הצרכנים להקפיד להציג אותו בכניסה.

חיסון קורונה בישראל
חיסון קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, עד כה רק שני מליון ו-800 אלף ישראלים הורידו את התו הירוק החדש. ישראלים שלא הורידו את התו הירוק החדש מאתר משרד הבריאות - יצטרכו לבצע בדיקת קורונה מהירה על חשבונם כל 24 שעות. כזכור, מי שזכאי לתו הירוק החדש הם מתחסנים מ-3 מנות ומחלימים מקורונה שחוסנו.

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2110162024' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_or29o4sr' duration='212']

בד בבד, מקבלי ההחלטות עשו טעויות רבות ביציאה מהגלים, כאשר הם מסירים את כל ההגבלות בבת אחת ונותנים את ההקלות במנות גדושות, ואז אי אפשר לדעת מה גרם להתפרצות התחלואה המחודשת. כך למשל, כניסת התיירים שתהיה בראשון בנובמבר כשהרקע ההקלות שהקבינט צפוי לאשר - ייוצרו כאן מסה קריטית בפרק זמן מאוד קצר.

שנית, אין אפשרות באמת להיערך לקראת גל חמישי בעקבות חוסר הוודאות לגבי זן הקורונה ורמת העמידות שלו לחיסון. לכן, יש רק דבר אחד שהוא וודאי תמיד וזה לחזק את מערכת הבריאות הציבורית, בעוד שמערכת חזקה עם רופאים חזקים, ציוד רפואי חדיש ומודרני וביטוח בריאות ממלכתי רחב - הם התשתיות שצריך כדי להתמודד עם כל מגפה, לרבות הקורונה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אמש התגלו 1,560 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, לאחר שנערכו כ-99 אלף בדיקות, מהן 1.6% יצאו חיוביות. בסך הכול ישנם 19,797 מואמתים פעילם בארץ, מהם 382 במצב קשה ומתוכם 166 מונשמים.