לראשונה בארה"ב: מת ממחלת ריאות לאחר שימוש בסיגריה אלקטרונית

על פי גורמים במערכת הבריאות האמריקנית, נראה כי מדובר במקרה המוות הראשון בארה"ב שמקושר לשימוש במוצר הטבק האלקטרוני, על אף שטרם נקבע באופן ודאי כי מדובר בגורם הישיר למחלה

זמן צפייה: 01:49

גורמים במערכת הבריאות האמריקנית דיווחו אתמול (שישי) על מותו של תושב אילינוי, שהתמודד במשך תקופה ארוכה עם מחלת ריאות לאחר שימוש בסיגריה אלקטרונית, והצהירו כי נראה שזהו מקרה המוות הראשון בארה"ב המקושר לסיגריות אלה.

ראש המחלקה לבריאות בציבורית באילינוי הצהיר כי "חומרת המחלות שמהם סובלים האנשים היא מדאיגה. חייבים להדגיש שהשימוש בסיגריות אלקטרוניות עלול להיות מסוכן".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עד כמה קל לבני נוער לרכוש סיגריות אלקטרוניות בישראל?

ארגון הבריאות העולמי: סיגריות אלקטרוניות – רמאות של שוק הטבק

מחקר: סיגריות אלקטרוניות מגבירות את הסיכון להזדקנות המוח

סיגריה אלקטרונית
סיגריה אלקטרונית | צילום: רויטרס

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן דיווח כי 193 בני אדם ב-22 מדינות סובלים ממחלות בדרכי הנשימה כתוצאה משימוש בסיגריות אלקטרוניות. עם זאת, הדגישו כי אין ודאות לכך שהגורם הישיר למחלות הוא הסיגריות, וכי המקרים עדיין נחקרים. עד כה, נשלל קשר למחלות זיהומיות.

"טרם ברור מה הגורם הספציפי שהביא למקרים הללו", הסבירה בכירה במרכז לבקרת המחלות. "ייתכן כי החולים חווים סימפטומים דומים שנגרמים מסיבות שונות".

כל 193 מקרי המחלה דווחו מאז יוני האחרון,  אך הרופאים טוענים כי המספרים עלו במהירות בשבוע האחרון. ייתכן כי אחת מהסיבות לכך היא שחלק מהמקרים לא זוהו תחילה כקשורים לסיגריה האלקטרונית.

עישון סיגריה אלקטרונית
עישון סיגריה אלקטרונית | צילום: חדשות 13

הסיגריות האלקטרוניות תוארו כאלטרנטיבה פחות מסוכנת לסיגריות רגילות, אך גורמים במערכת הבריאות מודאגים מהשימוש של ילדים ונערים בהן. מרבית הדאגה נובע מהניקוטין שמכילות הסיגריות, שעלול לגרום לנזק במוח ולהתמכרות לסיגריות.