הרופאים הישראלים שיצאו למסע להצלת ילדים חולי לב באתיופיה

אחת לכמה חודשים, הרופאים בביה"ח וולפסון נוסעים לאפריקה כדי לתקן לבבות של ילדים שחייהם נמצאים בסכנה. בחודש שעבר הם היו בעיצומו של מרתון ניתוחים מטלטל - שבמהלכו הצילו את אבלקט בת ה-7

זמן צפייה: 14:30

כבר יותר מ-25 שנים הרופאים והרופאות של בית החולים וולפסון בחולון נודדים בעולם כדי להציל ילדים חולים בחסות עמותת "הצל ליבו של ילד". ד"ר אלונה ראוכר שטרנפלד, מנהלת היחידה לקרדיולוגיית ילדים בבית החולים, הצטרפה למבצעים הרפואיים של "הצל ליבו של ילד" עוד כמתמחה ומאז היא מכורה.

שטרנפלד סיפרה: "כשהתחלנו את התוכנית, היינו נוסעים לחו"ל כדי לנתח עם צוותים מקומיים שלא הכרנו ולא הכשרנו. עם השנים הבנו שאנחנו צריכים גם להקים צוותים מקומיים. זה דבר שלוקח המון שנים. צריך את כולם ואסור שתהיה חוליה אחת חלשה. כולם חייבים להיות חזקים כדי שהמערכת תעבוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מריאליטי – לבית הלבן: כשטראמפ הדהים את ארה"ב • מסכמים עשור

2 ספינות "קרוז" התנגשו באתר נופש במקסיקו; 6 נפצעו קל • תיעוד

רשויות המיסים בוחנות את הרווחים הלא מדווחים של כוכבי הרשתות

ד''ר אלונה ראוכר שטרנפלד, מנהלת היחידה לקרדיולוגיית ילדים בבית החולים וולפסון
ד''ר אלונה ראוכר שטרנפלד, מנהלת היחידה לקרדיולוגיית ילדים בבית החולים וולפסון | צילום: חדשות 13

אבלקט בת השבע מאתיופיה אינה שונה מבני גילה. היא אוהבת לקפוץ בחבל ולצבוע בחוברת עם אחיה הקטן. יש לה רק בעיה אחת, נסתרת מהעין, מום בלב שמחייב תיקון. לאחר שלוש שעות בתוך המתארך בהמתנה לדוקטור שטרנפלד ועמיתיה, גם אלבקט זכתה להתקבל לבדיקה שתחרוץ אם היא עומדת בתנאי הסף לניתוח. אלת המזל חייכה לאלבקט והיא התאשפזה במרכז הרפואי כדי לעבור את הניתוח שיאחה לה את מחיצת הלב.

לבסוף, יומה של אלבקט הגיע והיא עלתה על שולחן הניתוחים. חמש שעות נמשך הניתוח של אלבקט ובהן רגע מבעית אחד בו לבה הפסיק לפעום והשליטה בו עברה למשאבת לב-ריאה. בבוקר שאחרי הניתוח, העירו את אלבקט מההרדמה והוציאו את צינור ההנשמה. תוך יומיים היא כבר עברה מטיפול נמרץ להשגחה במחלקה וארבעה ימים לאחר הניתוח היא כבר הייתה בבית, מתרגלת לצלקת החדשה שהצילה את חייה.