"הרגשה של צ'רנוביל": זעקת הצוותים הרפואיים שבחזית הטיפול

21 אנשי צוות רפואי נדבקו עד כה בנגיף הקורונה, בהם תשעה רופאים ומנהלת מעבדה. רבים מהם התלוננו כי לא קיבלו הדרכה כיצד להתמגן כראוי - ולהגן על עצמם מפני הווירוס. "כולנו נידבק"

זמן צפייה: 04:21

מגפת הקורונה: שני רופאים מבית החולים איכילוב נדבקו ביממה האחרונה בקורונה, עד עכשיו נשלחו לבידוד יותר מ-2,500 אנשי צוות רפואי, שנמצאים בחזית המאבק בנגיף, ברוב המקרים ללא ציוד מגן, חשופים כמעט לגמרי. רבים אלה שבאחריותם לאבחן ולרפא מאות חולים מרגישים ביממות האחרונות שבמלחמה מול הנגיף הקטלני הם הופקרו בלי תחמושת.

ד"ר דרור דיקר, מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים שרון, אמר כי "יש לשמור מכל משמר על בריאותם של הצוותות הרפואיים - הם יחידות העילית של הטיפול בחולי הקורונה". מנהל מחלקה בבית חולים גדול, אמר כי "יש חשש גדול, לא קיבלנו הדרכה כיצד להתמגן. יש הרגשה כמו בכניסה לצ'רנוביל. זה עניין של זמן עד שכולנו נידבק".

לכתבות נוספות בנושא:

גורם כלכלי: בין שליש לחצי מהמשק יושבת; מספר החולים עלה ל-277

פרסום ראשון: החל ממחר – מלון דן פנורמה ת"א יקלוט חולי קורונה

שרים בממשלה: צפויות הגבלות נוספות על המשק – אך לא השבתה מלאה

טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה
טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה | צילום: חדשות 13

עד כה נדבקו בנגיף, 21 אנשי צוות רפואי, בהם תשעה רופאים, ארבעה אחים ואחיות, חובשי רפואת חירום, מנהלת מעבדה, פיזיותרפיסט ורוקח. במקרה שלהם – אולי היה ניתן למנוע את ההידבקות. אחות במיון שנדקה בנגיף אמרה כי "לא הייתי ממוגנת, יש לי משפחה – אני צריכה להיות בריאה".

למרות שבארגון הבריאות העולמי פרסמו הנחיות למיגון הצוותים הרפואיים הכוללים מסכות, חלוקים חד-פעמיים, כפפות וחיטוי אחת לחצי שעה, די ברור שבישראל המחסור החריף בציוד אינו מאפשר את יישומן. בסין נדבקו עד כה יותר מ-3,300 אנשי צוותים רפואיים, באיטליה מדווחים על 12 אחוזים מכלל עובדי הרפואה שנדבקו במחלה. הגנה על אנשי הצוות הרפואי בשעת חירום היא אחד העקרונות החשובים של התמודדות עם מגפה. כפי שזה נראה כרגע, ישראל שמתהדרת במלחמה נוקשה בנגיף צריכה לנקוט עוד צעדים רבים כדי לשמור על המשאב האנושי החשוב מכל בימים אלה.