האם ההגבלות יוחמרו? עדכונים לקראת דיון קבינט הקורונה

לאחר שנדחה עקב דיון פנימי במשרד הבריאות עם רה"מ בנט, הקבינט שיתכנס ב-20:30 יצטרך לקבל החלטות בין היתר גם בנושא קיום מופעי חנוכה, האצת הניטור בתשתיות הביוב והגבלות על כניסת זרים

זמן צפייה: 01:38

קבינט הקורונה שיתכנס הערב (שבת) לדיון בהתפרצות זן הקורונה החדש "אומיקרון" במהלך סוף השבוע, זאת לאחר שנדחה לשעה 20:30 עקב התייעצות פנימית במשרד הבריאות עם ראש הממשלה נפתלי בנט, צפוי לדון בצעדי זהירות מתונים כחלק מההתגוננות מפני הווריאנט החדש.

בשלב הזה, שרי קבינט הקורונה לא תומכים בסגירה מלאה של נתב"ג, עם זאת בכוונתם להטיל מגבלה משמעותית על הנכנסים לישראל. כך למשל, בדיקת קורונה שלישית לזרים שייכנסו לארץ ביום השלישי שלהם במדינה, והחזרת חובת הבידוד למשך שבוע לאזרחים שחזרו מיעדים שהוגדרו "מסוכנים במיוחד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ד"ר אלרעי פרייס: "זיהינו סיכון – אנחנו מגיבים מהר ובשלב מוקדם"

מחאות אלימות באיראן: הרוגה בעימותים בין המשטרה למפגינים

בלאק פריידי: הישראלים ביזבזו מעל 700 מיליון ש"ח ב-6 שעות

נגיף הקורונה
נגיף הקורונה | צילום: שאטרסטוק

כמו כן, חברי הקבינט יצטרכו לקבל החלטה בנושא מופעי חנוכה, האם לקיים כרגיל את הפסטיגלים ובאילו תנאים. בנוסף, יצטרכו חברי הקבינט לדון גם בסוגיית האוורור בכיתות הלימוד והגנים והאצת הניטור של תשתיות הביוב בערים.

עם זאת, הדיון לא יעסוק ביעילות של החיסון ביחס לווריאנט "אומיקרון" החדש, זאת מכיוון שיידרשו מספר ימים עד שניתן יהיה לבסס הערכה מדעית אם החיסונים שניתנו לאוכלוסייה הישראלית מספיקים כדי להגן. לכן בהינתן אי וודאות משמעותית בנושא, הקבינט כאמור ינקוט בצעדים ראשוניים ולא מחמירים מדי.

התוכנית שתובא לקבינט כוללת בין היתר איסור כניסת זרים לישראל מכל המקומות, למעט ועדת חריגים, ושלושה ימי בידוד לישראלים מחוסנים שחוזרים מחו"ל. לא-מחוסנים יכנסו לשבעה ימי בידוד, עם בדיקת PCR לכל המבודדים בסיומו. ישראלים שיחזרו ממדינות אדומות יבודדו במלוניות, ובנוסף יבוצעו איכוני שב"כ על המאומתים.

משרד הבריאות עדכן כי על האוטובוס בו נסעה האישה שאומתה לזן החדש מאילת לתל אביב היו 28 נוסעים מלבד הנהג. עד כה אותרו 16 מנוסעי האוטובוס.

בתוך כך, מפקד מפקדת אלון, תא"ל רלי מרגלית, התייחס היום לזן החדש ואמר: "המזל הגדול שלנו שבעת הזאת כמות המאומתים בישראל היא נמוכה, יש לנו כוח אדם מספק להתמודדות". עוד הוסיף לומר הקצין הבכיר: "הווריאנט החדש עלול לפגוע משמעותית בהתמודדות של ישראל עם הקורונה, נפתח מלונות ככל הנדרש".