התפרצות קורונה במלון ישרוטל בים המלח; תיעוד מהמלון הריק

ממשרד הבריאות נמסר כי עשרה עובדים נמצאו חיוביים לנגיף. הפעילות במלון הושעתה זמנית, ואורחים נקראו להיבדק. משרד הבריאות: עליה באחוז החיוביים, יממה שלישית ברצף עם יותר מ-1,000 נדבקים

זמן צפייה: 02:54

למרות אמצעי הזהירות - התפרצות קורונה בים המלח: עשרה עובדי מטבח ושירותים במלון ישרוטל בין המלח נמצאו היום (שבת) חיוביים לקורונה, כך הודיע משרד הבריאות. על פי ההודעה העובדים היו ללא תסמינים, ואובחנו במהלך הבדיקות שנעשות באופן תדיר כחלק מהנוהל שהפך את מלונות ים המלח, כמו גם את אילת, ל"איים ירוקים".

עוד נמסר, כי במשרד הבריאות החלו בחקירה אפידמיולוגית מקיפה, במסגרתה עובדי המלון נבדקו ביממה האחרונה, ובימים הקרובים הם ייבדקו פעם נוספת. בדיון שקיים מנכ"ל משרד הבריאות הוחלט להשהות באופן זמני את פעילות בית המלון - עד לסיום הבדיקות הנדרשות. כמו כן קראו במשרד הבריאות לאורחים ששהו במלון החל מה-22.11 להיבדק באחת מאתרי הבדיקות הסמוכים לביתם.

בתיעוד שהגיע לחדשות 13 נראה המלון ריק כמעט לגמרי לאחר הודעת משרד הבריאות. בישרוטל מעריכים שהמלון ייסגר ליום אחד לצורך ניקוי כללי ואז יחזור לפעילות. בהודעה רשמית נמסר: "העובדים שנדבקו, שלא היו במגע עם אורחים, נשלחו מיד לבתיהם ועימם כל עובדי המלון שבאו איתם במגע. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות ופיקוד העורף ובעצה אחת הוחלט כי המלון ייסגר ליום אחד, יעבור חיטוי מלא ויסודי. ביום שני, יפתח המלון עם צוותי עובדים חדשים שעברו בדיקות".

קניון איילון
דיון מיוחד במתווה הקניונים. קניון איילון, אתמול | צילום: תמיר ברלקו

עוד נמסר: "חלק מעבודה על המתווה, צפינו גם למקרה בו יתגלו עובדים חיובים, ולכן אנו ערוכים בהתאם ומגיבים במיידי. אורחים ששהו במלון בימים האחרונים, אנו ממליצים לעקוב אחרי הנחיות משרד הבריאות. הצלחת האיים הירוקים היא משימה משותפת וחשובה לשיקום התיירות באילת וים המלח, ועל כן נעשה כל שביכולתנו על מנת לספק חופשה בטוחה ונעימה לאורחים ולצוות העובדים".

בתוך כך במשרד הבריאות פרסמו הערב את נתוני התחלואה, מהם עולה כי כבר שלושה ימים ברציפות מספר הנדבקים ליממה גבוה מ-1,000, ועומד היום על 1,027. כמו כן עלה כי אחוז הבדיקות החיוביות במגמת עליה, ועומד היום על 2.2% מסך הנבדקים. מספר החולים הקשים עומד על 276, עד כה מתו מסיבוכי הנגיף 2,845 ישראלים.

הערב צפוי להתקיים דיון חירום על מתווה הקניונים בהנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין, זאת לאור התמונות המדאיגות שבהן נראתה צפיפות רבה. אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי ואת ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש לקיים דיון הערב, והודיע כי מסקנות אנשי המקצוע יונחו על שולחנו בתחילת השבוע, אז יגבש את עמדתו על המשך המתווה.

בכירים במשרד הבריאות מסרו לחדשות 13 לאחר ההודעה של אדלשטיין אתמול כי "המראות מהקניונים מתסכלים ומאכזבים. כל עניין הפיילוט היה אמון בקניונים שיאכפו את המתווה שבנינו. עכשיו היינו רוצים אחרי המראות לסגור את כולם. מצד שני, יש הרבה מנופי לחץ".