53 מתים בבתי אבות הוחסרו מהנתונים הרשמיים ביולי-אוגוסט

משרד הבריאות אישר הפרסום בחדשות 13 לפיו בשל מידע שלא הועבר כראוי בין מוסדות גריאטריים ובתי"ח פרטיים, הוחסרו מהנתונים עשרות מקרים. אדלשטיין הורה לבדוק התקלה: רואה את העניין בחומרה

זמן צפייה: 05:30

משרד הבריאות אישר היום (רביעי) את הפרסום בחדשות 13, לפיו הוחסרו עשרות מתים ממניין המתים הרשמי שדווח. זאת, בשל מידע שלא הועבר כראוי בין מוסדות גריאטריים ובתי חולים פרטיים - תקלה שנמשכת שבועות ארוכים.

על פי המשרד, מדובר ב-53 בני אדם שנפטרו בבתי אבות בחודשים יולי-אוגוסט, כאשר נבדק אם קיימים מקרים נוספים. שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה לבצע בדיקה מעמיקה לנסיבות ומסר כי הוא רואה את העניין בחומרה רבה. במקביל, מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי הורה לאחד את הדיווחים של מקרי התמותה יחד. זאת, משום שעד כה המוסדות הגריאטריים דיווחו למשרד הבריאות באופן נפרד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בג"ץ דחה את עתירת תושבי רחביה נגד ההפגנות מול בית ראש הממשלה

מכת מדינה: חשד להתעללות נוספת בפעוטון בחיפה

רה"מ מבהיר: "אין כל הסכם למכירת נשק לאמירויות – גם לא סמוי"

יולי אלדשטיין במחלקת הקורונה
יולי אלדשטיין במחלקת הקורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, כאמור, פורסם בחדשות 13 כי במשרד הבריאות בודקים אם נפלו טעויות בדיווח על מספרי המתים מקורונה בישראל.

בד בבד, משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) כי מניין המתים מקורונה עלה ל-719. אתמול אובחנו 1,644, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 6.2%. 401 חולים במצב קשה, מהם 118 מונשמים. 157 חולים במצב בינוני. כמעט 97 אלף נדבקו מתחילת המגפה, מהם 23,779 עדיין נשאים פעילים.

הממונה על הקורונה פרופ' רוני גמזו
הממונה על הקורונה פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

אמש, כזכור, בכירים במשרד הבריאות העריכו כי הכרזה על סגר בחגים הפכה בלתי ריאלית, כיוון שהיא עלולה להיתקל בגל של אי ציות מצד בעלי עסקים ואזרחים. זאת, על רקע המשבר הכלכלי המעמיק.

המצב הכלכלי כעת גרוע בהרבה ממה שהיה בזמן הסגר בגל הראשון. בשל כך, במשרד האוצר מתנגדים לסגר בחגים. להערכת בנק ישראל, סגר כזה יעלה למשק 35 מיליארד שקלים – סכום שישראל תתקשה לספוג במצבה.