מים מסוכנים: באילו צימרים ומלונות יש זיהום בג'קוזי ובאמבטיה?

בעוד שלפי תקן משרד הבריאות ספירת חיידקים צריכה לעמוד על 200 בבדיקת מים, בדגימות שנלקחו על ידי צוות חדשות 13 מאתרי נופש שונים נמצאו כ-2,000 חיידקים • "מים מסוכנים", חלק ב'

זמן צפייה: 10:15

לאחר שצוות חדשות 13 לקח דגימות מים מאתרי נופש שונים, הן נשלחו להיבדק במעבדת מיקרוביולוגיה שבנשר, כדי למצוא באילו בתי מלון ישנם החיידקים שיכולים להרוג. לדברי ד"ר דב שליסלברג, "יש כמה אתרים שמצאנו בהם ספירה כללית שגבוהה מהתקנות. מה שמותר בשביל ג'קוזי הוא 200 חיידקים, מצאנו בסביבות 2,000-1,800 חיידקים, תלוי באתר".

מהדגימה שנלקחה ממלון הבוטיק של רשת "בראון", מלון "לייטהאוס בראון" שבתל אביב, נמצאו 1,746 חיידקים, כשהתקן על פי הנחיות משרד הבריאות הוא 200 - כמעט פי תשעה מהמותר. מנכ"ל המלון, יניב שביט, אמר בתגובה כי "הדגימה של המים היא כמו המים מהברז בבית. לקחנו את זה במלוא תשומת הלב. הבאנו מייד בודק חיצוני, מעבדה בלתי תלויה. עשינו שתי בדיקות בשני פרקי זמן שונים לאיכות המים במלון ולשמחתי, נמצאו תקינות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות העלייה במספר הנדבקים: צה"ל מחזיר את שיטת הקפסולות

אמנסטי: מרוקו השתמשה בתוכנת ריגול ישראלית נגד עיתונאי מקומי

פרשת הכדורגלנים והקטינות: הנערות זומנו למסור עדות נוספת

דגימת מים
דגימת מים | צילום: חדשות 13

כ-8,000 חדרי אירוח פועלים בישראל, בעיקר בצפון. רבים מהצימרים מפעילים גם מתחמי ספא ובריכות. כמעט בכולם מציעים ג'קוזי מפנק, שוק אדיר שמגלגל כחצי מיליארד שקלים בשנה. אבל האם הבילוי הזה עלול להפוך את החופשה שלנו למסוכנת כמו במקרה של רונן (שם בדוי) שבעקבות טבילה של כמה דקות של - רותק לכיסא גלגלים לכל החיים?

רונן שנדבק בלגיונלה, חיידק שמועבר דרך המים, סיפר: "נכנסתי לג'קוזי והתקלחתי במקלחות. בדרך הביתה, הרגשתי לא טוב והלכתי לרופא, הוא שלח אותי לבדיקות דם. הוא קצת נבהל מהתשובות, ישר התקשר לאשתי ואמר לה, 'קחי אותו למיון'. הורדמתי והונשמתי במשך חודש בטיפול נמרץ - הזיכרון נדפק לי לגמרי, הלב נדפק לי, כל השרירים, יש לי עד היום אזורים שאין לי תחושה בהם".