בשל מדדי התחלואה: ייתכן שתצומצם רשימת מקומות העבודה החיוניים

הסגר הנוכחי, שהוגדר במקור לשבועיים, לא יספיק ככל הנראה על מנת להגיע לנתונים הרצויים - וצפוי להתארך לפחות בשבוע נוסף. במשרדי הממשלה עדיין חלוקים על מתכונת הסגר בתקופת ההארכה

זמן צפייה: 09:39

הסגר הנוכחי, שהוגדר במקור לשבועיים, לא יספיק ככל הנראה על מנת להגיע למדדי התחלואה שהוגדרו במשרד הבריאות - וצפוי להתארך, לפחות בשבוע נוסף. טרם הוחלט בכמה זמן הוא יוארך ואילו הגבלות יחולו במסגרתו, אך במשרד הבריאות מבקשים לצמצם את רשימת מקומות העבודה החיוניים, וייתכן שאף יחולקו "תעודות עובד חיוני", כדי שניתן יהיה להבחין ביתר קלות במי שיצא מהבית ללא סיבה מוצדקת.

במשרד האוצר, עם זאת, מעוניינים שבתקופת ההארכה של הסגר הוא יהיה במתכונת יותר רזה - ייתכן שחלקים ממערכת החינוך או המסחר ייפתחו, ואולי דווקא מקומות עבודה נוספים ישובו לעבוד. ההחלטה בעניין תתקבל  לאחר שיתקבל מידע על נתוני ההדבקה בימים הקרובים, ונראה כי אם הנתונים יוסיפו להיות גבוהים - תהיה יותר לגיטימציה ציבורית להארכת תקופת המגבלות המחמירות.

עוד בחדשות 13:

בפעם הרביעית ברציפות: יותר מ-9,000 נדבקים ביממה

מנדלבליט לאוחנה: פעלת בחוסר סמכות, יש לחסן האסירים ללא דיחוי

סקר: 70% חשו תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון השני מפני קורונה

סגר
סגר | צילום: רויטרס

המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", ד"ר אורלי גרינפלד, התייחסה בריאיון לחדשות 13 למדדי התחלואה הגבוהים והצהירה: "כמו שנראה עכשיו, לא יספיק עוד שבוע - ונצטרך להמליץ על שבוע נוסף של סגר".

"יש התאמה בין רמת הסגר ורמת התנועה, לבין הירידה בתחלואה", אמרה. "ראינו בסגרים קודמים שהיה יותר הידוק אנשים יותר שמרו, ככה ה-R ירד יותר מהר. ככל שפחות שומרים, זה ייקח יותר זמן. צריך לקחת בחשבון גם את המוטציה שהיא יותר מידבקת, כך שצריך יותר הידוק של הסגר".

עוד התייחסה גרינפלד למוטציות השונות של הנגיף: "אנחנו כבר יודעים שהמוטציה הבריטית בארץ וגורמת ליותר הדבקה, וכך גם הדרום-אפריקנית. אנחנו מנסים למנוע את הגעת המוטציה הברזילאית לארץ".

בדיקת מטוש
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 9,172 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל - היום הרביעי ברציפות עם יותר מ-9,000 נדבקים. כעת בארץ, 78,430 נשאים פעילים, בהם 1,097 במצב קשה, מתוכם 263 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-3,869.

עוד עדכנו במשרד כי 1,848 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 5,287 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 1,344 אחיות ו-578 רופאים. כמו כן, אתמול בוצעו 123,081 בדיקות - 7.6% מהן יצאו חיוביות. עד כה, 1,922,720 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה, ו-169,171 את המנה השנייה.