בכירים בקבינט הקורונה נגד אלרעי-פרייס: "מתנהגת כמו מטורללת"

לאחר שהתנגדה לדרישה לקצר את ימי הבידוד ל-48 שעות, גורם בקבינט תקף את ראש שירותי בריאות הציבור, והאשים: "אין נתונים מאחורי ההיסטריה שלה" • בתי האבות נערכים: מנת חיסון שלישית - בקרוב

זמן צפייה: 07:22

בכירים בקבינט הקורונה תקפו הערב (שלישי) את ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ואמרו כי היא "מתנהגת כמו מטורללת. היא תמיד צורחת, וכשמבקשים ממנה לספק נתונים - היא מגמגמת ומתחמקת. אין נתונים מאחורי ההיסטריה שלה". הדברים נאמרים לאחר שפרייס התנגדה לדרישת משרד החינוך לקצר את ימי הבידוד ל-48 שעות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לא צריך להיות חוקר תקשורת כדי להבין מי אותם 'גורמים בכירים בקבינט'. מצער שיש מי שמבקש לנהוג בפופוליזם חסר אחריות בעבור הון פוליטי אישי, על חשבון המאבק הלאומי בקורונה. אנשי הבריאות, וכמובן שרון אלרעי פריס, פועלים יומם וליל להגן על בריאות הציבור. לעומתם, יש מי שמכנה את עצמו 'גורמים בכירים בקבינט' שעיקר עיסוקו הכפשות ומרדף אחרי 'פייק כותרות"".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה מאז מרץ: מספר המאומתים חצה את רף ה-2,000

פרשת הסחר בסמים: הכדורגלן שנעצר – שוער לשעבר בהפועל ב"ש

המכון לביטחון לאומי מעריך: איראן בטווח חודשים מפריצה לגרעין

ד''ר שרון אלרעי-פרייס
ד''ר שרון אלרעי-פרייס | צילום: ערוץ הכנסת

בימים האחרונים: התפרצות קורונה בבית אבות

ובעוד הדיונים על מתן מנת החיסון השלישית נמשכים, במוסדות הגריאיטירים ובבתי האבות קיבלו הנחייה לא פורמלית להתכונן למנת הדחף. בדיורים המוגנים בודקים מראש מי ירצה להתחסן פעם נוספת ומי יעדיך שלא. ככל הנראה, בשלב הראשון יקבלו את החיסון רק הדיירים בני ה-60 ומעלה.

בימים האחרונים נרשמה התפרצות של הקורונה בבית אבות בגדרה, שם נמצאו 18 נשאים חדשים, כאשר שתי דיירות עם תסמינים פונו לאשפוז ואילו השאר הינם א-סיפטומטים. מאז תחילת הגל הרביעי נרשמו ארבעה מקרי מוות של דיירים בבתי אבות. בשלב זה - וביחס לגלי התחלואה הקודמים, המצב הנוכחי מבחינת התחלואה במוסדות יחסית טוב, אבל קיים חשש מעלייה במספר החולים הכללי ובזליגת התחלואה לבתי האבות.

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי 1,315 נשאי קורונה התגלו מחצות בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-864,470 בני אדם. כעת בארץ, 13,408 מאומתים פעילים, בהם 145 במצב קשה, מתוכם 24 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עומד על 6,461 איש.