רבע מהחולים הקשים - בני פחות מ-60; עלייה חדה בתמותה העודפת

מספר החולים הקשים בשיא מפרוץ המגפה. רק 6% מהם - בני 90 ומעלה. ביה"ח העמוס ביותר: הדסה עין כרם עם 93% תפוסה • שיעור התמותה העודף באוקטובר גדול ב-24% מהתקופה המקבילה בשנתיים שלפני כן

זמן צפייה: 01:37

ממחקר של משרד הבריאות עולה כי ישנה עלייה חדה בתמותה העודפת של בני 65 ומעלה בשנה החולפת - כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13. ב-2020 שיעור התמותה העודף בישראל עלה באוגוסט ב-11% לעומת התקופה המקבילה בשנתיים שלפני כן, בספטמבר 19% - ובאוקטובר 24%.

לצד הגעתם של חיסונים נוספים שצפויים להפחית את התחלואה והעובדה כי ישראל ניצבת במקום הראשון בעולם במספר המתחסנים לנפש, נרשם גם שיא שלילי חדש של חולי הקורונה שנמצאים במצב קשה. מספרם עומד כעת על 1,065 בני אדם, וזאת בצל הסגר ההדוק.

מדובר בכמעט 400 חולים יותר משהיו בתחילת החודש, והמספר הגבוה ביותר של חולים המאושפזים במצב קשה וקריטי מאז פרוץ המגפה. לצורך השוואה, בשיאו של גל הקורונה הקודם שנרשם ב-4 באוקטובר אשתקד, בבתי החולים ברחבי הארץ היו מאושפזים 898 חולים שמצבם קשה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ קורא לחיבורים נגד נתניהו: "מוכן להקריב הרבה כדי שילך"

שרה נתניהו דורשת: ניקיון הבית בקיסריה – גם כשרה"מ לא נמצא בו

סמוטריץ' על בנט: נלך איש איש לדרכו; ימינה: בחר לפצל את הימין

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

על פי דוח של אגף המודיעין של צה"ל, ישנה מגמת האטה במספר החולים החדשים שבמצב קשה, אך במחלקות הטיפול הנמרץ שבבתי החולים - מגמה זו אינה מורגשת. בהדסה עין כרם מאושפזים ישנה תפוסה של 93%, שמתוכה 74 חולים במצב קשה, נתון שהופך את בית החולים לאחד העמוסים בארץ. במקום השני נמצא בית החולים רמב"ם שבחיפה - שם מאושפזים 64 חולים במצב קשה, ואחריו נמצא המרכז הרפואי בני ציון - גם הוא בחיפה.

כאשר מחלקים את גילאי החולים הקשים עולה כי רק כ-6% מהם הם בני 90 ומעלה, וכרבע מהם בני פחות מ-60. זאת ועוד, ארבעה צעירים בשנות ה-20 לחייהם מאושפזים במצב קשה, וכן שלושה בני 10 עד 19 ושתי ילדות נוספות שטרם מלאו להן 10.

בתוך כך, בעקבות הגעתן של מנות חיסון נוספות לישראל, מוקדם יותר היום הוחלט להרחיב את מבצע החיסונים - כך שהחל ממחר, בני 55 ומעלה יוכלו לקבוע תורים לקבלת חיסון בקופות החולים. במקביל, בשיבא יחלו במחקר הבודק את יעילות ובטיחות חיסוני הקורונה על נשים בהיריון. בכל שישה שבועות יבוצע מעקב בבדיקת דם כדי לנטר תופעות לוואי אפשריות על מהלך ההיריון, העובר והלידה.