מאות אלפי בדיקות קורונה מהירות הגיעו לארץ, 658 חולים קשים

לפי נתוני משרד הבריאות נוספו אתמול 3,171 מאומתים לקורונה, שיעור המאומתים הינו 6.1% ומקדם ההדבקה הוא 1.05. 42% מהמאומתים שנוספו אתמול הם מתחת לגיל 11

קורונה מסכה ישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות פרסם הבוקר (שישי) כי אתמול נוספו 3,171 מאומתים לקורונה ושיעור המאומתים מבין הנבדקים עמד על 6.1%. מספר החולים הקשים הינו 658 ומקדם ההדבקה (R) עומד על 1.05. מהנתונים עולה כי 42% מהמאומתים שנוספו אתמול הם מתחת לגיל 11 ו-55% הם בני 18 ומטה. כמו כן, במהלך הימים האחרונים בוצעו 1,612 ביקורי שוטרים לצורך מעקב אחרי נוסעים ששבו חולים מאומן ובמהלכם נרשמו 18 הפרות בידוד.

בתוך כך, הבוקר נחתו בישראל שני מטוסים שהגיעו מדרום קוריאה ועליהם מאות אלפי בדיקות קורונה מהירות של חברת אבוט, במסגרת מבצע ‘מגן חינוך׳ המשותף למשרד החינוך, משרד הבריאות, מד״א וגפן מדיקל. מטוס נוסף צפוי לנחות בהמשך היום עם בדיקות רבות. מטוסים אלו מתווספים לכ-20 טיסות נוספות שנחתו במהלך הימים האחרונים וימשיכו לנחות במהלך השבוע הקרוב, כחלק מהגעתן של כ-2 מיליון ערכות בדיקה מהירות לטובת בדיקות לתלמידים במערכת החינוך.

מטוס שנחת בנתב''ג עם בדיקות קורונה מהירות
מטוס שנחת בנתב''ג עם בדיקות קורונה מהירות | צילום: אדם גפן

כזכור, השבוע נחשף בחדשות 13 כי משרד הבריאות ערך בתקופה האחרונה סקר כדי לבדוק כמה מאלו שבוחרים לא להתחסן עושים זאת מסיבות אידיאולוגיות. מתוצאות המדגם, בו השתתפו 1,000 משתתפים, עולה כי רק 3% מבין ברי החיסון שלא קיבלו את החיסון הם מתנגדים אידיאולוגים לחיסון. הנתונים צפויים לגרום לשינוי באופן המיקוד של משרד הבריאות בניסיון לשכנע ישראלים נוספים להתחסן. עוד עולה כי כרבע מהישראלים שלא קיבלו אפילו מנת חיסון אחת עד כה הינם בני נוער בגילאים 12-15.