המתווה לפתיחת שנת הלימודים: קפסולות ביישובים עם תחלואה גבוהה

ד"ר אלרעי-פרייס הציגה בריאיון לגל"צ את התוכנית שיציג משרד הבריאות לשרים לקראת החזרה ללימודים בעוד פחות מחודש וחצי • מאתמול: 1,336 מאומתים חדשים - 120 מהם חזרו מחו"ל

זמן צפייה: 02:19

לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתתקיים ב-13:00, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס עדכנה הבוקר (חמישי) בריאיון לגלי צה"ל כי משרד הבריאות ימליץ לשרים לפתוח את שנת הלימודים הבאה במתווה של קפסולות, ביישובים שבהם רמת התחלואה גבוהה.

לפי המתווה, בתי הספר יחולקו בשיטה דומה לזו שעובדת שיטת הרמזור, כך שיהיו שלושה מצבים אפשריים: מצב 1 - יישוב ירוק שבו הלימודים יתקיימו כרגיל; מצב 2 - אם תירשם עלייה בתחלואה, הלימודים יתקיימו במתווה של קפסולות וייערכו בדיקות קורונה לעיתים קרובות; מצב 3 - במקרה של תחלואה בתוך בית הספר, ההחלטה אם לסגור את המוסד תהיה נתונה לדיון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פעם שנייה ביומיים: דיווחים בסוריה על תקיפה ישראל באזור חומס

צרות באולימפיאדה: יום לפני טקס הפתיחה – במאי הטקס פוטר

טרגדיה: בן 4 מירושלים נפל ממרפסת בית ביישוב בצפון – ונהרג

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי חרף ההודעה של משרד הבריאות מאתמול, לפיה אין בכוונתם לדרוש בידוד לכל השבים מחו"ל - המשרד צפוי לבקש היום בקבינט להפוך את רוב המדינות לאדומות - כולל ארצות הברית. כמו כן, המשרד ימליץ להפעיל את התו הירוק גם במקומות פתוחים שבהם יותר מ-100 איש, וכן יציגו נתונים רשמיים המראים על ירידה ביעילות החיסון בקרב אלו שהתחסנו ראשונים.

מוקדם יותר הבוקר עדכן המשרד כי אתמול התגלו 1,336 מאומתים חדשים לקורונה, בהם 120 איש שהגיעו מחו"ל. מתוך כ-70 אלף בדיקות שבוצעו - 1.78% חזרו חיוביות. מספר החולים הפעילים עומד כרגע על 9,673, בהם 72 שמצבם קשה ו-15 איש שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עומד על 6,455.

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

כזכור, אתמול איימו בהסתדרות המורים כי ללא מתווה של קפסולות בכיתות - אין בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים הבאה. בהסתדרות לא אהבו את הצהרתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, לפיה אין בכוונת הממשלה לחלק את התלמידים לקבוצות כפי שעשו בשנה שעברה. המורים טוענים שאין היגיון בלקיים לימודים במתכונת של כיתות מלאות, שכן תלמיד אחד שיידבק עלול להכניס 35 משפחות לבידוד.