משבר הקורונה: 723 חולים קשים, נמשך המחסור במכשירי האקמו

משרד הבריאות עדכן כי אתמול נוספו 5,921 מאומתים לקורונה, מספר החולים הקשים ירד מעט ושיעור המאומתים הינו 5.5%. מקדם ההדבקה נותר יציב ועומד על 0.82

זמן צפייה: 03:53

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) את נתוני הקורונה ודיווח כי אתמול נוספו 5,921 מאומתים חדשים לנגיף. מספר החולים הקשים ירד אתמול ל-723, מתוכם 197 מונשמים, ושיעור המאומתים מבין כלל הנבדקים עלה ל-5.5%. מקדם ההדבקה של הקורונה (R) נותר יציב ועומד כעת על 0.82. מספר הישראלים שחוסנו עד כה במנה השלישית של החיסון נגד קורונה הינו 3.12 מיליון, כ-5.5 מיליון איש קיבלו את 2 מנות החיסון וכ-6 מיליון ישראלים קיבלו עד כה מנת חיסון אחת בלבד.

עוד עולה מהנתונים כי 127,421 תלמידים נעדרים כעת מהלימודים בשל היותם מאומתים לקורונה או מבודדים וכי מעט יותר ממחצית מהחולים המאומתים בישראל אתמול היו ילדים ונוער עד גיל 18.

במקביל, בעוד שלא מעט חולי קורונה במצב קשה זקוקים כעת למכשיר האקמו, על פי נתוני משרד הבריאות עולה כי כ-90% מהנעזרים במכשיר אינם מחוסנים. חולה ממוצע מחובר למכשיר החיוני מספר שבועות, בהתאם למצב הריאות שלו.

במחלקות הטיפול הנמרץ בבתי החולים נאלצים כעת לקבל חולים על פי סיכויי ההישרדות המרביים. כלומר, הצעירים הלא מחוסנים תופסים פעמים רבות את מקומם של המבוגרים בעלי מחלות הרקע שזקוקים לאשפוז. התופעה גורמת לעומס רב במחלקות בבתי החולים.

בתוך כך, שרה גילברט, החוקרת שעומדת מאחורי החיסון המשותף של אסטרה זנקה ואוניברסיטת אוקספורד, אמרה היום כי לא סביר שנגיף הקורונה יפתח וריאנטים שיהיו עמידים לחלוטין בפני חיסונים. היא ציינה כי "בדרך כלל אנו רואים שנגיפים הופכים לפחות ויראליים עם הזמן ואין סיבה לחשוב שיהיו וריאנטים מידבקים הרבה יותר של הקורונה". החוקרת ומומחית החיסונים הבריטית הביעה את תקוותה כי בעתיד הנגיף יתבטא בקרב רוב החולים בצינון בלבד.