חולה קורונה אושפז באיכילוב בלי להיבדק - ושוחרר

עובד בנתב"ג כבן 60 התאשפז ביום ראשון, ושוחרר ביום שני מבלי שנבדק ובלי להיכנס לבידוד. אתמול התאשפז עם דלקת ריאות ונבדק רק אחרי התעקשות של מתמחה. מצבו בינוני. מניין הנדבקים עלה ל-76

זמן צפייה: 02:26

הקורונה - משבר עולמי: אחד החולים שאובחן אתמול (שלישי) כחולה בנגיף, עובד רשות שדות התעופה בנתב"ג - אושפז כבר ביום ראשון בבית החולים איכילוב שבתל אביב, ושוחרר. אתמול הוא חזר לבית החולים עם דלקת ריאות, אושפז ואובחן - מצבו בינוני. עד אתמול החולה לא שהה כלל בבידוד - לא בבית החולים ולא בביתו. מניין הנדבקים עומד על 76.

הגבר, בשנות ה-60 לחייו, הגיע ביום ראשון ואושפז במחלקה הפנימית למשך הלילה. כאמור, הוא שוחרר ביום שני בבוקר, ושב למקום כשהוא חולה בדלקת ריאות למחרת. הוא לא נבדק בשום שלב להימצאות הנגיף. זאת, משום שלמרות התפשטות הווירוס בשבוע האחרון במדינה, לא כל אדם שסובל מתסמינים דמויי שפעת נבדק, כך על פי הנחיות משרד הבריאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סרט אימה: איך מתמודדים בהוליווד עם התפשטות נגיף הקורונה?

כיצד תשפיע בהלת הקורונה על שוק הנדל"ן ומחירי הדירות?

"חושש לפרנסה": התיאטרון בארץ מתקשה להתמודד עם משבר הקורונה

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: חדשות 13

החולה אובחן בסופו של דבר בזכות התעקשות של מתמחה במחלקה בבית החולים. במשרד הבריאות הסכימו, בשל דברי אותו מתמחה, לבצע בדיקה להימצאות הנגיף - שהתגלתה, כידוע, חיובית. האיש הועבר לבידוד במצב בינוני, והוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ. נוסף אליו, חלק מהצוות הונחה להיכנס לבידוד.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם כי חולה מספר 67 הוא הרב דב זינגר, ראש ישיבת מקור חיים, מגוש עציון.

לפי הוראות המשרד, רק מי שהיה במגע עם חולה שאובחן או ששב מחו"ל ופיתח חום, שיעול או צינון  - נבדקים להימצאות הנגיף. אולם, ברגע שהתגלה חולה מספר 29, שלא ביקר במדינה אחרת ולא היה במגע עם חולה ידוע, היה על משרד הבריאות לשקול שינוי במדיניות הבדיקות  - אך הדבר לא קרה עד כה.

כלומר, יש צורך בבדיקות גם למי שמציג סימנים אלה, משום שכך עשוי המצב לעבור ממצב של אירוע נשלט, לאפשרות של הדבקה גדולה בקהילה.

עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה
עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

מרשות שדות התעופה נמסר: "מדובר בעובד המנהל את אחזקת מערכות בקרה וגילוי אש אשר לא היה במתקני רש"ת בעשרה ימים האחרונים ולאור העובדה שקיים רישום מדויק של הפגישות הן הועברו למשרד הבריאות אשר מקיים בשעה החקירה האפדימיולוגית הקשורה לעובד. עובדים אשר באו במגע ישיר איתו לפני עשרה ימים נשלחו לביתם לבידוד ודווחו כנדרש".

חברת התעופה "דלתא אייר ליינס" הודיע הערב שהיא משהה לעשרה ימים בין התאריכים 14-24/03 את הטיסות מניו יורק לתל אביב. החברה הודיע שתאפשר לנוסעים להזמין מחדש טיסות אחרות בחברה או בשותפותיה.

אתמול פורסם כי משרד הבריאות החליט לרכוש עוד 1,000 מכונות הנשמה כדי להתכונן למצב של החרפה בכמות ובמצב החולים. במחסנים של האגף לשעת חירום יש אלפי מכונות הנשמה, ויחד עם זאת משרד הבריאות מבקש לרכוש אלף נוספות. המטרה היא להימנע מ"תסריט איטלקי", שם מערכת הבריאות בקריסה ואין ברשותם מספיק ציוד כדי להתמודד עם הכמות הגדולה של החולים.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אישר את הפרסום ואמר הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 כי "אנחנו נערכים לכל תרחיש. מקווים שהמכונות האלה יעלו אבק, אבל לא רוצים להסתמך רק על תקוות אז נערכים גם לתרחישים יותר קשים ולכן ביצענו את הצעד הזה. קנינו הרבה מאוד ציוד מיגון, מגדילים את מלאי התרופות, נוסיף גם כוח אדם. פועלים בכל המאמצים"