בהלת הקורונה: הנחיות חדשות לנוסעים בתחב"צ; מצעד החיים נדחה

משרד התחבורה הנחה כי לא תתאפשר נסיעה בעמידה באוטובוסים בין-עירוניים כדי למנוע צפיפות • עובד בשגרירות ישראל באתונה אובחן נשא - והדביק 2 ממשפחתו • כל הנתונים אודות התפשטות הנגיף

זמן צפייה: 03:11

נגיף הקורונה: לא תתאפשר ישיבה בשורה הראשונה באוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים, והמושבים ייחסמו בסרט סימון. כך הודיעה היום (שני) משרד התחבורה, בעקבות החשש להתפשטות הנגיף.

עוד הודיע המשרד כי לא תתאפשר הסעת נוסעים בעמידה בקווים בין-עירוניים. זאת, על מנת לדלל את הצפיפות בכלי התחבורה. עוד התבקשו חברות התחבורה הציבורית להיערך למצב של מחסור בנהגים - במקרה שחלקם ייכנסו לבידוד. ההודעה מגיעה כשבענף חסרים מלכתחילה 3,000 נהגים.

עובד ישראלי בשגרירות ישראל באתונה, יוון, אובחן נשיא של נגיף הקורונה לאחר שנכח בטיסה קבוצת הצליינים מיוון, שחלקם נדבק בווירוס. שניים מבני משפחתו אובחנו נשאים גם כן. השגרירות תיסגר ותעבור חיטוי בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

כמו כן, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו הודיע כי משחק רבע גמר גביע המדינה בין הקבוצות מכבי חיפה להפועל באר שבע ייערך ללא קהל באצטדיון סמי עופר שבחיפה. ממכבי חיפה נמסר כי "אנו יודעים כי מדובר ברגע לא פשוט עבור קהל אוהדינו בפרט, וקהל האוהדים בכלל. אין לנו ספק שתהיו איתנו הערב בכל רגע ודקה, אך בריאות כולנו היא מעל לכל".

בתוך כך, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שיקיים הבוקר שיחת ועידה אודות המשבר סביב התפשטות הווירוס עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה ומנהיגים נוספים באירופה. בשיחה צפויים להשתתף גם מנהיגי בולגריה, הונגריה וקרואטיה וייתכן שגם קפריסין ואוסטריה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בדיקות יזומות לאזרחים: כך נאבקים בעולם בשיעור המוות מהקורונה

פורים בצל הקורונה: תחפושות בסימן הנגיף ומשלוחי מנות לבידוד

באולמות האירועים מתקשים להתמודד עם בהלת הקורונה: "הנזק גדול"

אוטובוס דן
אוטובוס דן | צילום: בוצ'צ'ו

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, הודיע שההתייעצויות שמקיים הנשיא עם ראשי הסיעות יתקיימו במתכונת מצומצת - גם כן בעקבות התפשטות הנגיף. "מתכונת האירועים במשכן תצומצם להיקף של עד 100 משתתפים בלבד. נוכח התקופה שבה אנו מצויים - מעמד הגשת תוצאות הבחירות הרשמי, כמו גם סבב ההתייעצויות עם ראשי הסיעות בבית הנשיא ייערכו במתכונת מוגבלת, ויועברו בשידור חי ללא פתיחת מרכז תקשורת ייעודי", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

מתחילת ההתפרצות בישראל, נרשמו 39 מקרים של נשאי הגיף, מתוכם 33 חולים במצב קל, אחד במצב בינוני ואחד במצב קשה. ארבע חולים החלימו לחלוטין. 26,561 שהו עד כה בבידוד בית, ונעשו 3,872 בדיקות לגילוי הנגיף.

אתמול, אתמול עדכן משרד הבריאות כי 15 ישראלים נוספים אובחנו לאורך היום בקורונה. בכך, עלה מניין הנדבקים בארץ ל-39. אחד מנשאי הקורונה הוא רופא מאיכילוב שחזר מחו"ל ישירות לבידוד, שלא בא במגע עם מטופלים, ומאושפז כעת במחלקה פנימית בבית החולים ואחר הוא אדם שלא ידוע כיצד נדבק. בד בבד, משרד הבריאות הודיע כי כל מי ששהה בשבועיים האחרונים באזור בית לחם צריך להיכנס לבידוד.

תיירים בנתב''ג עם מסיכות
תיירים בנתב''ג עם מסיכות | צילום: חדשות 13

משרד הבריאות התחקה אחרי מקור ההדבקה של 14 מהחולים החדשים, אך חולה אחד לא יצא מגבולות ישראל בתקופה האחרונה ולא היה במגע עם אף אחד מהחולים המאובחנים. התרחיש הזה היה החשש הגדול של משרד הבריאות, מאחר ויתכן כי מדובר בהדבקה ראשונה בתוך הקהילה, ולכן מחר צפויים עדכונים נוספים בהנחיות. בד בבד, שר הפנים דרעי הורה אסור כניסת תיירים ממצרים לישראל.

חולה נוסף שאובחן היום, הוא עובד מד"א שהגיע בשעות הלילה לבית החולים בילינסון עם תלונה על חום ואובחן הערב כחולה בקורונה. במהלך מספר שעות במיון הוא לא היה בבידוד. כל אנשי הצוות הרפואי שהיו בסביבתו נכנסו אף הם לבידוד.

מחקירת משרד הבריאות עולה כי חולה מאזור חיפה, יצאה מהארץ למדריד ב-25 בפברואר בטיסת איבריה ib3317. לאחר מכן, היא טסה ממדריד לטנריף בטיסת איבריה ib3940. היא חזרה מטנריף ב-3 במארס בטיסת ib3943, דרך מדריד בטיסה ib3316 ונכנסה לבידוד בתאריך זה. לא היו לא מגעים נוספים ומצבה הבריאותי טוב.

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

חולה נוסף, מאזור הצפון, יצא מישראל לווינה ב-29 בפברואר בטיסה OS860 וחזר בתאריך 5 במארס בטיסת OS861. הוא לקח מנתב"ג רכבת ישירה לעכו בשעה 18:05. לאחר מכן, נסע במכוניתו ונכנס לבידוד מוחלט. החולה השלישי, בן 60 מירושלים, נדבק מתייר מצרפת. בתאריך 3-4 למארס הוא היה בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות: 9:30 - 14:00 ובין השעות 17:00 - 19:30. החולה ה-29 הוא גבר מהמרכז שמקור הדבקתו עדיין אינו ידוע.

בתאריך ה-5 במארס הוא היה בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות 9:30-14:00. בתאריך ה-5 למארס הוא היה במסעדת BIGA במרכז המסחרי באריאל בין השעות 20:00-21:30. כעת, הוא נמצא בבידוד ביתי מתאריך 6.3.20.