משרד הבריאות שוקל לבקש מהחוזרים מסין לשהות כשבוע בבידוד

בצל חשש להתפשטות נגיף הקורונה, נבחנת אפשרות לבקש ממי ששב במדינה לשהות בביתו כמה ימים. כמו כן, חלק מהדיפלומטים ישראלים בסין החליטו לעזוב את סין • חברות תעופה רבות יפסיקו טיסות לאזור

זמן צפייה: 03:39

הנגיף הסיני: משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) שהוא שוקל לבקש מהחוזרים מסין לשהות כשבוע בבידוד בבתיהם, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף, הודיע המשרד כי תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין באופן רחב. זאת, בעקבות חשש מהתפשטות המחלה במדינה. כמו כן הוסיף המשרד כי הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות.

משרד החוץ מסר לחדשות 13 כי במהלך השבוע האחרון פונו משפחות של דיפלומטים ישראלים ששהו בסין, וביקשו לעזוב את המדינה. מקצת מהדיפלומטים היו בחופש מחוץ לסין לרגל השנה החדשה, ואלה ישארו בארץ, לבקשתם. הנציגויות הישראליות בסין ממשיכות לעבוד, ובהן כ-20 אנשים בסך הכל. ממשרד החוץ נמסר: "כל נציגויות ישראל בסין ממשיכות לתפקד כרגיל ועומדות לשירותם של ישראלים השוהים במדינה. משפחות שליחים עם ילדים שביקשו להאריך את חופשת ראש השנה הסיני, בעקבות דחיית פתיחת הלימודים, קיבלו היתר לכך".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צעד בדרך לחיסון? מדענים אוסטרלים יצרו העתק של הנגיף הסיני

בהלת הנגיף: תלמידים חזרו מסין – כמה ילדים לא יישלחו לביה"ס

הנגיף הקטלני: חברת תעופה סינית ראשונה ביטלה את כל טיסותיה

Poeple Ware Masks To Prevent The Spread Of The New Coronavirus In Bangkok
אנשים לובשים מסכות בבנגקוק, תאילנד, בעקבות הנגיף קורונה | צילום: רויטרס

ראש ארגון הבריאות העולמי התייחס להתנהלות נשיא סין, שי ג'ינגפינג, ואמר: "אני מעודד ומתרשם מהידע של שי בנוגע לנגיף ומעורבתו האישית בהתפרצות. זאת בעיני מנהיגות אמיתית".

בתוך כך, ישנם דיווחים כי חברת התעופה "לופטהנזה" תפסיק את כל הטיסות לסין. החברה טרם הגיבה. חברת "אמריקן איירליינס" מבטלת טיסות מלוס אנג'לס ליעדים בסין בין פברואר למארס, בגלל היעדר דרישה. חברות תעופה נוספות, בהן "יונייטד איירליינס", "אייר אסיה", "אייר אינדיה" ואחרות שהן מצמצות את טיסותיהן לסין או מבטלות אותן לחלוטין.

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס להתפשטות הנגיף ואמר: "היום בלילה תתקיים ישיבה בנושא. אנחנו שוקלים לא לאפשר לעובדים סינים לחזור לארץ בתקופה הבאה עד שיתברר המצב. כמו כן בישיבה נחליט על הצעדים המקצועיים בנושא". עוד אמר ליצמן כי המשרד שוקל גם לא לאפשר את טיסות חזור מסין לישראל בתקופה הקרובה. את הדברים אמר בכנס באילת.

כבאי סיני מחטא לוחות עליהם התגלה הנגיף הקטלני מסין
כבאי סיני מחטא לוחות עליהם התגלה הנגיף הקטלני מסין | צילום: רויטרס

הלילה עלה בסין מניין ההרוגים מהמחלה ל-132, כאשר ישנם עוד כ-6,000 מקרים של אנשים שנדבקו בנגיף. כמו כן, יש עוד לפחות 47 מקרים ב-16 מדינות אחרות, ביניהן, פינלנד, איחוד האמירויות, תאילנד, צרפת, ארצות הברית ואוסטרליה. עם זאת, לא דווח על מקרי מוות מחוץ לסין.

ממשלת סין ממשיכה להיאבק בתפוצת המחלה, ועשרות מיליוני בני אדם במחוז ווהאן שבו התגלה הנגיף, עדיין תחת הסגר. בחלק מהערים מחויבים האזרחים להסתובב עם מסכות רפואיות כאשר הם יוצאים מבתיהם.

הנגיף הסיני- עובדים מסיכות בשדה התעופה
הנגיף הסיני- עובדים מסיכות בשדה התעופה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום פורסם כי מדענים אוסטרלים הודיעו כי הצליחו ליצור העתק של וירוס הקורונה בתנאי מעבדה - צעד משמעותי בדרך למציאת חיסון ותרופה למחלה. המדענים יחלקו את התגלית עם ארגון הבריאות העולמי. על פי המדענים, התגלית יכולה לעזור למצוא את הנגיף בחולים שלא התחילו להציג את תסמיני המחלה, הדומים לשפעת רגילה. "התכוננו לאפשרות הזו במשך הרבה שנים, זו הסיבה שהצלחנו למצוא תשובות כל כך מהר", הסביר ד"ר מייק קאטון, שעובד במוסד מחקר במלבורן.

ביום ראשון, פרסם המשרד המלצה לציבור להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין בעקבות הנגיף קורונה. כמו כן הומלץ שלא להגיע כלל למחוז חוביי, מקור התפרצות הנגיף, והדגיש כי יש לעקוב אחר מגבלות התנועה המוחלות על ידי השלטון הסיני בערים השונות.

חובשים מסיכות ברחבי המדינה- הנגיף הקטלני מסין
חובשים מסיכות ברחבי המדינה- הנגיף הקטלני מסין | צילום: טוויטר
עוד ציין המשרד כי מערכת הבריאות בישראל ערוכה ומוכנה ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם. המשרד פרסם הנחיות למקרה של הופעת מחלה נשימתית, חום ושיעול, בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין: יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון. יש להודיע מראש טלפונית וליידע את צוות המיון שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים. כמו כן, יש להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית. עד לבדיקת הרופא, יש לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר. בכניסה למרפאה או לחדר מיון יש לדווח מיידית לפקיד הקבלה או לאחות על סמני המחלה ועל הקשר לשהייה בסין ב-14 יום טרם הופעת סמני המחלה.