הקורונה בעולם: 200 אלף בני אדם כבר נדבקו; כ-8,000 מתו מהנגיף

באיראן דיווחו על 147 מתים מהנגיף - המספר הגבוה ביותר של מקרי מוות ביממה אחת במדינה • בספרד מספר הנדבקים עלה ל-13,716 • ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון: "נבצע 25 אלף בדיקות קורונה ביום"

זמן צפייה: 08:46

מגפת הקורונה: במדינות העולם ממשיכים לנסות להילחם בהתפשטות הנגיף, בעוד הוא ממשיך לגבות קורבנות רבים. היום (רביעי) עלה מספר הנדבקים ברחבי העולם ליותר מ-200 אלף, כאשר קרוב ל-8,000 בני אדם מתו כתוצאה מהמחלה. 

באיראן, אחד ממוקדי הנגיף, דיווחו ביממה האחרונה על 147 מקרי מוות - המספר הגבוה ביותר של מתים במדינה ביממה אחת מהנגיף.  מספר המתים במדינה עבר את רף האלף והוא עומד על 1,135, בעוד מספר החולים עומד על 17,361. חוקרים איראנים טענו כי לדעתם השיא עדיין לפנינו וכי במאי, מספר המתים עלול להגיע עד ל-3.5 מיליון איש. 

לכתבות נוספות בנושא:

מחוברים – גרסת הקורונה: ישראלים בעולם מתעדים את שגרת חייהם

אירוח מהבית: מגישי תוכניות הלילה מסתגלים לשינוי עקב הקורונה

פריז בהסגר: "הרגשה דומה לפיגוע, אנשים מסתכלים זה על זה בחשד"

התפרצות הקורונה בברצלונה
התפרצות הקורונה בברצלונה | צילום: רויטרס

באירופה הנגיף ממשיך להכות והיום הודיעו הרשויות בספרד על עלייה משמעותית במספר הנדבקים שעומד על 13,716, בעוד מניין המתים עומד על 558.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שלאחרונה החל לשנות גישה בכל הנוגע לטיפול במגפה, אמר כי "אנחנו מתקדמים לעבר מצב בו נבצע 25 אלף בדיקות קורונה ביום". עוד הצהיר ג'ונסון כי בקרוב ינקטו צעדים לגבי סגירה של בתי ספר ברחבי הממלכה, בניסיון למנוע את התפשטות הנגיף. 

באיחוד האירופי אמרו כי על מנת למנוע את התפשטות הווירוס "יוגבלו באופן מתואם הנסיעות, למטרות לא חיוניות, לתוך מדינות האיחוד לתקופה של חודש".

כמו כן, באוקראינה דיווחו על חבר פרלמנט שנדבק בנגיף, בעוד בברזיל הודיעו על כך שהיועץ לביטחון לאומי נמצא אף הוא חיובי לקורונה. בבנגלדש ובמולדובה דווחו על מקרי מוות ראשונים מהמחלה.