מסתמן: אלו העסקים שהכניסה אליהם תוגבל לבעלי תו ירוק בלבד

היועמ"ש הגיש לממשלה חוות דעת ראשונית, לפיה ככל הנראה יותר למנוע מאזרחים ללא תעודת מתחסן או מחלים כניסה למסעדות, חדרי כושר, הופעות תרבות ובתי מלון. הכניסה לבתי ספר וסופרים לא תוגבל

זמן צפייה: 01:32

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הציג היום (חמישי) לממשלה חוות דעת ראשונית שגיבש, שתתיר למנוע כניסה לחלק מסוגי העסקים לישראלים ללא תעודת מתחסן או מחלים. מי שבחר לא להתחסן יוכל בוודאות להיכנס לרשתות השיווק, בתי מרחקת, גנים ובתי ספר, ככל הנראה הוא יוכל גם להיכנס לחנויות הרחוב, לשווקים ולקניונים ולתחבורה ציבורית.

מנגד, חדרי כושר, מסעדות ובתי קפה, בתי מלון וצימרים, הופעות תרבות ואולמות אירועים יהיו פתוחים לבעלי תעודת מתחסן או מחלים בלבד. יש לציין כי הבדיקות אינן מספיקות לכך, מפני שגם אם למישהו תהיה בדיקה בתוקף של 48 שעות - בזמן הזה הוא היה עלול להיבדק. כמו כן, יש אמצעי התמגנות יעיל יותר - החיסון.

תור בקניון
תור בקניון

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 5,543 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-712,078 בני אדם. כעת בארץ, 67,796 חולים פעילים, בהם 1,040 במצב קשה, מתוכם 322 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,266.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 76,465 בדיקות - 7.5% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,598 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,805 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 433 אחיות ו-106 רופאים. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 3.6 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 2.3 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.