ה-FDA צפוי לאשר את החיסון של מודרנה בסוף השבוע: "יעיל ובטוח"

מנהל המזון והתרופות האמריקני הודיע שממצאים ראשונים מעלים כי מנות החיסון מפחיתות הדבקה בכ-66% מהמקרים • הסוכנות האירופית לתרופות צפויה לאשר את החיסון של פייזר בשבוע הבא

זמן צפייה: 01:14

מניתוח של ה-FDA הודיע היום (שלישי) כי החיסון של מודרנה יעיל ובטוח, והוא צפוי להיות מאושר ביום שישי הקרוב. מנתונים ראשונים עולה כי החיסון של חברת התרופות מפחית הדבקה בכ-66% מהמקרים. בתוך כך, הסוכנות האירופית לתרופות צפויה להתכנס ולאשר את החיסון של ענקית התרופות פייזר בשבוע הבא.

מוקדם יותר השבוע הודיע משרד הבריאות לקופות החולים כי מבצע החיסונים נגד הקורונה יתחיל ביום רביעי הבא, 23 בדצמבר. המשרד הורה לקופות החולים להיערך לכך מבחינה לוגיסטית. הצוותים הרפואיים בבתי החולים יתחילו להתחסן כבר ביום ראשון. בעקבות העובדה שמשנעים 1,000 חיסונים יחד בשל מגבלות לוגיסטיות, בתי החולים הקטנים יתחסנו אחרי הגדולים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ"ץ הכריז על מענק נוסף לעסקים – צפוי להיבלם אם הכנסת תתפזר

גבר ירה למוות באשתו הגוססת המאושפזת באסף הרופא – והתאבד

יפעת שאשא-ביטון מצטרפת למפלגה של גדעון סער

בד בבד, משרד הבריאות ימליץ לנשים שמתכננות היריון לא להתחסן נגד קורונה - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13. טרם פורסמה המלצה רשמית, לכן טרם ברור בטווח של כמה זמן מדובר, אך כלל הנראה ההמלצה תהיה לנשים שרוצות להיכנס להיריון בתוך חודשיים-שלושה. יש לציין כי ההמלצה אינה מתבססת על ממצאים שמעידים על סכנה, אלא על כך שהנושא לא נחקר מספיק לעומק.

בתוך כך, מסתמן כי לאחר שיחוסנו הצוותים הרפואיים והאוכלוסיות בסיכון, מתווה התעדוף של החיסונים יהיה על סמך קבוצות גיל. אם תהיה היענות נמוכה לחיסונים והמלאי יהיה גדול, כל מי שירצה להתחסן יוכל לעשות זאת.