3 מיליון מחוסנים במנה השלישית: "בזכותכם כולנו בטוחים יותר"

ברקע הדיון ב-FDA על החיסון השלישי, משרד הבריאות הודיע כי ישראל עברה את רף שלושת מיליון התושבים שקיבלו את המנה השלישית. בנט בירך: "בזכותכם המדינה שלנו נשארת פתוחה בחגים"

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי ישראל עברה את רף 3 מיליון המחוסנים במנה השלישית. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך, וכתב בציוץ בטוויטר: "תודה. בזכותכם כולנו בטוחים ובריאים יותר ובזכותכם המדינה שלנו נשארת פתוחה בחגים, ובכלל".

"היעד הבא - 4 מיליון מתחסנים. מיד לאחר החגים ניישם תכנית לחיסון של עוד מיליון ישראלים בחיסון השלישי, באמצעות הידוק התו הירוק, הסברה והנגשה", כתב בנט. בנוסף גם שר הבריאות ניצן הורוביץ בירך: "עברנו את הרף מוקדם משציפינו. החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר לעצור את הדלתא, וכבר רואים בבירור את התוצאות בשטח - מי שמחוסן - מוגן".

הבוקר גדשו עשרות אלפי ישראלים את מתחמי הבדיקות של פיקוד העורף. 1,500 אנשי צוות איישו את עמדות הבדיקה במתחמים הרבים, כדי לענות על הביקושים הגבוהים בקרב רבים להיבדק לאחר יום הכיפורים ולקראת סוף השבוע וחג סוכות. עד השעה 11:00 דווח בפיקוד העורף על 28 אלף איש שהגיעו להיבדק במתחמים הייעודיים שהקימו. העומס במתחמי פיקוד העורף נובע בין היתר מההחלטה שרק בהם יבוצעו הבדיקות ללא תשלום לילדים.

מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 3,171 נדבקים חדשים בקורונה ושיעור המאומתים מבין הנבדקים עמד על 6.1%. מספר החולים הקשים הינו 658 ומקדם ההדבקה (R) עומד כעת על 1.05. מהנתונים עולה כי 42% מהמאומתים שנוספו אתמול הינם מתחת לגיל 11, ו-55% הם בני 18 ומטה.