אלרעי-פרייס התנגדה להרחבת מבצע החיסונים: "אין מספיק מידע"

על אף הכרעת הוועדה בהצבעה על החיסון ה-3: 10 מומחים התנגדו להרחבתו באופן כללי. 32 מומחים התנגדו למתן מנה שלישית לבני 50 ומעלה, 42 התנגדו למתן המנה לבני 40 ומעלה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 03:04

הדרמה בוועדת החיסונים נחשפת: מבין 82 חברי הוועדה שהחליטה אמש על הרחבת מבצע החיסונים- 10 מומחים, שהם כ-13%, התנגדו להצעה - כך פורסם היום (שישי) לראשונה בחדשות 13.  לגבי חיסון שלישי לבני 40 ומעלה - 42 הצביעו נגד.

בנוגע למתן מנה שלישית לבני 50 ומעלה - 32 הצביעו נגד, בהן גם ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בטענה כי "אין מספיק מידע" בנושא. עם זאת, אלרעי-פרייס הצביע בעד הרחבת מבצע החיסונים במנה השלישית רק לאוכלוסיות מיוחדות כגון אנשים עם מחלות רקע. בנוסף, בניגוד לפרייס, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, תמך בהרחבת המבצע לגיל 40 ומעלה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הורוביץ קיבל מנת חיסון שלישית: "בפתיחת השנה נחסן בבתי הספר"

מקרון ייעדר מכנס האו"ם לגזענות – "חושש מהצהרות אנטישמיות"

לאחר שנים של מאבק: אביה של בריטני ספירס יפרוש מהאפוטרופוסות

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום עם מנכל"י ארבעת קופות החולים והנחה אותם להמשיך במבצע החיסון השלישי לאוכלוסייה המבוגרת, גם במהלך השבת ובלילות, ולהכפיל את קצב ההתחסנות בשבוע הבא.

כמו כן, על פי הנתונים שהוצגו בוועדה החיסון הינו בטוח ועם שיעור תופעות לוואי יחסית נמוך, ועל כך היה קונצנזוס. חלק מהמומחים שהתנגדו למתן הזריקה השלישית סברו כי צריך להמתין להצטברות נתונים נוספים בנוגע למועילות החיסון במניעת הדבקה, והאם ניתן להסתפק בשתי המנות שניתנו או שצריך גם להרחיב למנה שלישית.

קורונה ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עם זאת,  72 מומחים הצביעו בעד הרחבת המבצע לאוכלוסיות נוספות. 64 הצביעו בעד הרחבת המבצע לאסירים וסוהר ו-25 מומחים הצביעו בעד מתן מנה שלישית לעובדי ההוראה, אך הרוב הצביעו נגד. 67 מהמומחים הצביעו בעד הרחבת המבצע לסגל הרפואי ו-64 תמכו בהרחבה לאוכלוסיות בעלות מחלות רקע.

מוקדם יותר היום מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, קיבל את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה וועדת המעקב, לחסן החל מהבוקר בחיסון שלישי אוכלוסיות מגיל 50 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים.

נוסף על כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ התחסן הבוקר במנת החיסון השלישית נגד קורונה. לאחר קבלת החיסון, נשא השר הצהרה והתייחס לסוגיית מתן החיסונים בבתי הספר. לדבריו, "עם פתיחת שנת הלימודים נחסן בבתי הספר, נחסן בכל מקום, כי אנחנו בשעת חירום ונעשה כל מאמץ כדי לחסן. נגיע לכל מקום ונחסן את כל מי שצריך".