במשרד הבריאות צפויים להמליץ: חיסונים גם למחלימים מקורונה

הצוות לטיפול במגפות המליץ למשרד הבריאות לחסן מחלימים אחרי 3 חודשים • על אף הדעיכה בגל השלישי, בבתי החולים מזהים תופעה מדאיגה - מחלימים ששבים עם תסמונות פוסט מחלה

זמן צפייה: 04:20

משרד הבריאות צפוי להמליץ על מתן חיסונים נגד קורונה גם לישראלים שהחלימו כבר מהנגיף, כאשר לפי המלצת הצוות לטיפול במגפות, יש לחסן כשלושה חודשים לאחר ההחלמה מהנגיף - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. זאת, בעקבות עדויות רבות של מחלימים שלקו במחלה בשנית. כעת, במשרד דנים כמה מנות חיסון יש לתת לאותם מחלימים.

בתוך כך, כבר שבועיים הגל השלישי של הקורונה במגמת דעיכה. ההקלה הזאת אמורה הייתה להיות מורגשת גם בבתי החולים, אלא ששם מזהים תופעה חדשה ומדאיגה - מחלימים ששבים ומתאשפזים, עם תסמינים קשים של אחרי המחלה.

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

"הבעיה היא שהם החלימו מהנגיף עצמו והם כבר לא מזהמים אף אחד, אבל הם נשארים קשים מאוד, והם זקוקים למחלקה לטיפול נמרץ", הסביר פרופסור פייר זינגר, מנהל טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון שפתח תקווה. יש לציין כי לא מדובר על מחלקת טיפול נמרץ לחולי קורונה, אלא מחלקה כללית.

לדברי פרופסור זינגר, "החולים האלה שהבריאו מהקורונה, נשארים עם צלקות של קורונה ותופעות לוואי מאוד קשות שדורשות אשפוז ממושך וטיפול נמרץ, זה לא יום או יומיים. זה תקופות שלפעמים יכולות להיות שבועות".

במקביל, בבית החולים שיבא תל השומר שתי מחלימות מקורונה בשנות ה-20 לחייהן אושפזו לאחרונה מחדש לאחר שהתגלתה אצלן דלקת רב-מערכתית. זה קרה שבועות רבים לאחר ששוחררו עם החלמתן. כך, בתי החולים שסוגרים כעת מחלקות קורונה נאלצים להפנות את הצוות הרפואי לטיפול במי שכבר החלימו והעומס הרב בבתי החולים לא פוחת, למרות דעיכת גל התחלואה.