המתווה להמרצת החיסונים: צוותים רפואיים יחסנו במקומות העבודה

לפי התוכנית שמתגבשת במשרד הבריאות, אנשי רפואה יגיעו לחברות הגדולות במשק ויחסנו את עובדיהן. בנוסף, צוותים בקופות החולים שיביאו מתחסנים נוספים - יקבלו על כך בונוס • פרסום ראשון

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

המתווה להמרצת מבצע החיסונים: על פי התוכנית שמתגבשת במשרד הבריאות, צוותים רפואיים יגיעו למקומות העבודה של חברות גדולות במשק ויחסנו שם את העובדים - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

במסגרת התוכנית יוקם מרכז שליטה במשרד הבריאות, שירכז את הפניות של החברות. עם זאת, עולה השאלה מי יהיה אחראי על יישום המבצע - קופות החולים או מד"א, שכן לא כל העובדים שייכים לאותה קופת החולים.

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

‏בתוך כך, הערב נערכה ישיבה בין מנכ"לי קופות החולים למשרד הבריאות שם הוחלט להעביר מתווה לאישור משרד האוצר, לפיו ניתן יהיה להעניק תמריץ לצוותים רפואיים שישכנעו מטופלים להתחסן בדמות בונוס בשכר או שעות נוספות.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 4,557 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-53 אלף בדיקות - מהן 8.8% חיוביות. זאת, לאחר שנכנסו לתוקפן ההקלות הראשונות בסגר. בכך, עלה מניין הנשאים הפעילים ל-67,651.

ביממה החולפת הלכו לעולמם 33 בני אדם שנדבקו בנגיף, ובכך עלה מניין מקרי המוות מפרוץ המגפה ל-5,121. בבתי החולים השונים מאושפזים 1,720 בני אדם, מספרם של החולים במצב קשה עומד על 1,059 ומהם 300 מונשמים. במקביל, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר קרוב ל-3.5 מיליון בני אדם כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתוכם, כשני מיליון ו-80 אלף בני אדם קיבלו גם את המנה השנייה.