כפי שפורסם בחדשות 13: משרד הבריאות החליט לחסן בני 18-16

חברי ועדה התעדופים המליצו לאפשר לבני הנוער להתחסן נגד קורונה. לדברי גרוטו, לקראת סוף הסגר יחל מבצע חיסון הנערים • קולות סותרים במערכת הבריאות בנוגע להארכת הסגר

זמן צפייה: 09:26

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13: ועדת התעדופים במשרד הבריאות המליצה היום (חמישי) לחסן גם נערים בני 18-16, כדי להבטיח את קיום הבגרויות. גם תלמידים שכבר מלאו להם 19, אך עדיין לא סיימו את כיתה י"ב יחוסונו. זאת, לאחר שמשרד הבריאות איפשר גם לבני 40 ומעלה להתחסן נגד הקורונה. טרם ברור אם התיכוניסטים יתחסנו במתחמי החיסונים או בבתי הספר. מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אימץ את ההמלצה והנחה לגבש תוכנית לקיומה כבר משבוע הבא.

בנוסף, הוועדה החליטה כי בשלב הזה עדיין לא יחוסנו ישראל שהחלימו מהמחלה. כמו כן, עלו מחלוקות בנוגע לחיסון נשים הרות בשליש האחרון של ההיריון. מעבר לכך, התגברו הקולות לפתוח את החיסונים לכלל האוכלוסייה.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2101212030' autoplay='0' credit='' desc='גרוטו: פברואר יהיה חודש של פתיחות' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1611254254/Capture-40_ve1gul.jpg' kid='1_6t80si7j' kid='1_6t80si7j' duration='387'']

בתוך כך, במשרד הבריאות נשמעים קולות סותרים בנוגע להארכת הסגר. בעוד ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש סבור כי לא יהיה צורך בהארכה נוספת, גורמים אחרים במשרד, ביניהם סגן שר הבריאות יואב קיש, חושבים אחרת. במקביל, על פי הערכות שונות, יש צפי לירידה במספר החולים הקשים בשבוע הבא.

יתרה מזאת, בכיר במערכת הבריאות התייחס להודעה, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח להשיב לפעילות את עולם התרבות בסיום הסגר. לדברי הבכיר, "פתיחת אולמות התרבות בתחילת פברואר - לא משימה ריאלית".

סגר
סגר | צילום: רויטרס

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו אמר הערב התייחס בריאיון לחדשות 13 להקלות בסוף הסגר. לדבריו, "נכון לפתוח מוסדות תרבות, אבל בהדרגה. בקצב הזה נראה שפברואר אכן יהיה חודש של פתיחות". עם זאת, הוא סייג ואמר כי "הקרב נגד המוטציה הבריטית הוא קרב יותר קשה". נוסף על כך, גרוטו התייחס גם לחיסון בני הנוער, ואמר כי "אני מקווה שלקראת סוף הסגר נתחיל לחסן אותם".

במקביל, פורסמה הערב בחדשות 13 התוכנית לפתיחת בתי המלון. התו הירוק שצפוי לאפשר פתיחה של אולמות התרבות, יאפשר גם למלונות לחזור לפעילות. על פי המתווה, המלונות ייפעלו באחת משתי הצורות הבאות: הראשונה - פתיחה לחדרים בלבד, ללא חדרי אוכל, בריכה וכדומה. האופצייה השנייה היא להפוך את המלון ל"אי ירוק", כך שלאורחים ולאנשי הצוות יהיה תעודת מחלים, או אישור שהתחסן. במקרה הזה חדרי האוכל יהיו יכולים להתמלא עד 60%.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס