למרות הספקות לגבי יעילותו: רה"מ הורה לרכוש את החיסון הרוסי

לצד ההסכמים שנחתמו עם פייזר ומודרנה, נתניהו החליט כי יש לרכוש גם את החיסון שנוצר ברוסיה. גורמים ישראלים: אף אדם לא יחויב לקבל את החיסון - ייתכן שלא ייעשה בו כל שימוש • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:36

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לרכוש את החיסון הרוסי, זאת למרות שיש לגביו כמה ספקות והוא עדיין לא קיבל את האישורים הבין-לאומיים הדרושים. עם זאת, כמה מומחי חיסונים - כמו גם הפרופסור זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה, דווקא מצודדים בחיסון זה וטוענים כי הוא יעיל.

הסיבה שבגינה החליט רה"מ לרכוש גם את החיסון הרוסי, בנוסף לרכישות שכבר בוצעו מ"פייזר" ו"מודרנה", היא משום שלתפיסתו, כדאי לקנות את החיסון הזה לכל מקרה שלא יבוא - והרי גם כך הוא מתומחר בסכום נמוך יחסית. לצד זאת, יש להוסיף שיקולים מדיניים ביטחוניים שקשורים למערכת היחסים בין המדינות, למצב האזורי וכן ליחסים האישיים בין נתניהו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

גורמים ישראלים אמרו כי משרד הבריאות לא יכריח אף ישראלי לקבל את החיסון הזה, וכי ככל הנראה בכלל לא ייעשה בו כל שימוש. מה שכן, ישראל תוכל להציע את החיסון לבנות הברית שלה או למדינות שכנות באזור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהלי בתיה"ח נגד משרד הבריאות: לא מסייע לנו בהיערכות לחורף

בדאע"ש טוענים: פוצצנו צינור גז בין ישראל למצרים

תחקיר צה"ל: ירי הרקטות מעזה – כתוצאה מ-2 ברקים שפגעו במשגרים

רה''מ בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין
רה''מ בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר ישראל חתמה על הסכם רשמי עם חברת "פייזר" להבאת 8 מיליון מנות חיסון במהלך 2021 שיספיקו ל-4 מיליון איש. במהלך הצהרה שמסר לתקשורת, אמר נתניהו כי "השאיפה היא שאספקת החיסונים תתחיל בחודש ינואר - ותלך ותגבר בחודשים לאחר מכן".

כאמור, לישראל גם הסכם עם חברת מודרנה, לפיו בתום הניסוי - ובהתאם לתוצאות, החברה תספק לישראל כמיליון מנות של חיסון. עבור צעד זה, שילמה המדינה סכום זמני של 66 מיליון דולרים, שהם כרבע מיליארד שקלים.