שיא שלילי מאז ינואר: 9,831 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו כ-150 אלף בדיקות, מתוכן 6.63% היו חיוביות, מניין החולים הפעילים עלה ל-72,572, מהם 664 במצב קשה. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-6,864

זמן צפייה: 09:27

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 9,831 נדבקים חדשים בקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז חודש ינואר. זאת, לאחר שבוצעו כ-150 אלף בדיקות, מהן 6.63% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-72,572, מתוכם 664 במצב קשה ובהם 117 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-6,864. נוסף על כך, על פי תוצאות הסקר הסרולוגי לתלמידים - 11% מהמגזר הכללי פיתחו נוגדנים, במגזר החרדי והערבי - 17%. במערכת החינוך שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 7.1%.

בתוך כך, בעקבות הביקורת על העומסים במתחמים של הבדיקות המהירות, במשרד הבריאות יפרסמו היום מכרז שיפתח את שוק הבדיקות המהירות לחופשי - כלומר, עוד ספקים מלבד איכילוב ומד"א יוכלו לבצע את הבדיקות המהירות ולהגדיל את מספר תחנות הבדיקה ברחבי הארץ - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אתמול אישר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש את הפרסום הראשון בחדשות 13 לפיו מעגל החיסונים במנה השלישית יורחב לבני 30 ומעלה: "אכן נעשה זאת, אחננו רואים שמבצע החיסונים מתקדם טוב, אנחנו מחסנים היטב את האוכלוסייה המבוגרת - יש מספיק חיסונים לכולם".

כשנשאל פרופ' אש לגבי מורים שיסרבו להתחסן או להיבדק לקורונה, השיב: "מנהלי מוסדות החינוך אמורים לפקח על כך שהמורות והמורים יבצעו את הבדיקות אחת לשבוע. מורה שמסרב להתחסן - לא יוכל ללמד. לא יודע עדיין אם הוא יקבל משכורת או לא, אך ההחלטה תתקבל בימים הקרובים".

לבסוף, נשאל פרופ' אש לגבי אפשרות הטלת הגבלות לקראת החגים: "אני עדיין לא יכול להבטיח שלא יהיו הגבלות. נראה את רמת התחלואה לקראת החגים - ואם היא תעלה, אז אנחנו נצמצם את מספר המשתתפים. אני מקווה שהתחלואה הקשה תיעצר, אבל נהיה מוכנים שיש אפשרות להגבלות".