לראשונה מהשקת תוכנית הרמזור: אף יישוב לא אדום בישראל

משרד הבריאות עדכן שמגמת הירידה בתחלואה נמשכת, וכעת אין רשות בישראל עם ציון גבוה מ-7.5. מקדם ההדבקה הארצי ירד ל-0.53. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.9% - הנמוך ביותר מאז חודש יוני

זמן צפייה: 00:19

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי מגמת הירידה בתחלואת הקורונה נמשכת, ובפעם הראשונה מאז פרוץ המגפה - אף יישוב בישראל לא מוגדר אדום על פי הרמזור. כמו כן, מקדם ההדבקה הארצי גם ממשיך לרדת ועומד כעת על 0.53. במגזר החרדי ה-R עומד על 0.44, ובחברה הערבית על 0.64.

עוד עדכן המשרד כי אתמול אובחנו 356 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-42 אלף בדיקות, בהן 0.9% היו חיוביות - השיעור הנמוך ביותר מאז חודש יוני. כעת, 8,268 ישראלים מוגדרים חולים פעילים, מתוכם 423 במצב קשה, ובהם 206 מונשמים. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,188.

הקלות בהנחיות משרד הבריאות
הקלות בהנחיות משרד הבריאות | צילום: רויטרס

בתוך כך, מעבר טאבה לסיני נפתח הבוקר אחרי שנה שבו היה סגור. בשלב הראשון יתאפשר מעבר של 300 איש ביום בלבד לכל כיוון. העוברים יהיו מחלימים או מחוסנים ויידרשו לחצות את הגבול ברגל. בהמשך יתאפשר מעבר גם לאנשים ללא תו ירוק, אך הם יידרשו להציג שלוש בדיקות קורונה עם תוצאות שליליות.

מעבר לכך, אמש פורסם בחדשות 13 כי בכירים במשטרה הנחו את שוטרי משטרת ישראל להפסיק לאכוף עטיית מסכות בשטחים פתוחים, ולא לחלק יותר קנסות לאזרחים בגין אי-עטיית מסכה מחוץ לבית. ההנחיה על חבישת מסכה בציבור עדיין קיימת ואין כל הוראה אחרת נכון לשעה זו, אולם, כאמור, בסגל הפיקוד הבכיר הורו לשוטרים לעצור את האכיפה בנושא זה ולהתמקד בעיקר באכיפת הנחיות הבידוד.