8,261 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול - 9.2% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו כ-93 אלף בדיקות, מספר הנשאים עלה ל-71,618. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-4,816. עד כה חוסנו במנה השנייה כ-1.8 מיליון ישראלים

זמן צפייה: 02:25

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 8,261 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-93 אלף בדיקות, מתוכן 9.2% היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-655,001, מהם כ-71 אלף עדיין נשאים של הנגיף.

עוד עולה מהנתונים כי 1,094 מהחולים במצב קשה, מצבם של 386 מהם מוגדר קריטי, ובהם 316 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-4,816. במקביל, מבצע החיסונים נמשך, כאשר עד כה חוסנו כשלושה מיליון ישראלים במנה הראשונה, וכ-1.8 מיליון איש קיבלו גם את המנה השנייה, ובכך חוסנו באופן מלא נגד הנגיף.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אמש חידד משרד הבריאות את המלצותיו בנוגע לחיסון נשים הרות נגד קורונה, והבהיר כי אין מניעה להתחסן בכל שלבי ההיריון. זאת, לאחר שארגון הבריאות העולמי הודיע כי ניתן לחסן נשים הרות. על פי הודעת משרד הבריאות, "אין כל הוכחה לנזק לעובר או למהלך ההיריון כתוצאה מהחיסון, ולא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת".

במשרד הבריאות התייחסו למאפיינים הייחודיים של השליש הראשון להיריון, ולאחר שבשבוע שעבר המליצו להימנע מלהתחסן במהלכו, הבהירו כעת: "השליש הראשון של ההיריון מאופיין בשיעור גבוה יחסית של דימומים והפלות ספונטניות. כמו כן, זו התקופה שבה מרבית המומים העובריים נוצרים. שים שאינן שייכות לקבוצות הסיכון, הנמצאות במהלך השליש הראשון להריון – על מנת למנוע חשד לקשר, אף מקרי, בין קבלת החיסון ותופעות אלו, ניתן להתחסן החל מהשליש השני".

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

עוד הדגישו כי "קיימת אפשרות שבדומה לזיהומים נגיפיים אחרים, נגיף הקורונה עלול לגרום נזק שלייתי גם בתחילת ההריון, לו ייתכנו השלכות על העובר, מהלך ההיריון והיילוד. האמצעי להפחתת הסיכונים מהמחלה הוא על ידי התחסנות מוקדמת".

לגבי נשים מניקות, ממליצים במשרד הבריאות שיתחסנו. נשים המתכננות היריון או שנמצאות בטיפולי פוריות - מומלץ שישלימו את שתי מנות החיסון בטרם ההיריון. אישה שקיבלה מנה ראשונה של החיסון וגילתה כי הרתה - מומלץ להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל.