7,737 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול - 9.6% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן שלאחר שבוצעו כ-83 אלף בדיקות, מספר החולים הפעילים עלה ל-76,708. מנגד, יש ירידה במניין המונשמים. 1,141 חולים במצב קשה ומספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 4,513

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 7,737 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-83 אלף בדיקות, מתוכן 9.6% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-76,708 מתוכם 1,141 במצב קשה. עם זאת, נרשמה ירידה במספר המונשמים, שעומד כעת על 311. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 4,513.

עוד עדכן משרד הבריאות כי עד כה חוסנו כ-2.7 מיליון ישראלים במנת החיסון הראשונה ויותר מ-1.3 מיליון במנת החיסון השנייה, ובכך חוסנו באופן מלא נגד המחלה.

אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מתחה ביקורת צינית על הטיסות לדובאי, ואמרה: "יותר אנשים מתו בשבועיים של שלום עם דובאי מאשר ב-70 שנות מלחמה עמם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פסח ירוק במיוחד: כיצד תיראה החופשה הבאה במלונות בחג הקרוב?

השר גלנט: "מוסדות החינוך ייפתחו רק לאחר הסרת הסגר"

הצעת הפשרה של הליכוד: סגירת תלמודי תורה – רק אחרי מספר קנסות

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

יתרה מזאת, על פי נתוני פיקוד העורף שהגיעו לידי חדשות 13, מתחילת חודש דצמבר ועד היום אובחנו 906 חולים מאומתים ששבו מאיחוד האמירויות, ויצרו שרשרת הדבקה של 4,050 בני אדם, כאשר כ-14 אלף ישראלים נחשפו לנדבקים.

יש לציין כי איחוד האמירויות הוא מוקד הדבקה שמאוד מטריד את משרד הבריאות, בעקבות מקרים רבים של הדבקה במוטציה הבריטית שהגיעו משם לישראל. על פי הערכות, 50% מהישראלים שאובחנו חולים בקורונה, הם נשאים של המוטציה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "במהלך שיחה עם מנהלי בתי חולים על התחלואה כתוצאה מווריאנטים - בהקשר לתחלואה שמגיעה מחו״ל, ד"ר אלרעי פרייס שיתפה ציטוט שהיה בטוויטר ורץ ברשתות החברתיות בנושא".