7,808 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול - 6.5% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים הפעילים עלה ל-68,766, מתוכם 964 במצב קשה ובהם 236 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 3,633. אתמול בוצעו כ-122 אלף בדיקות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי אתמול אובחנו 7,808 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-122 אלף בדיקות, מתוכן 6.5% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-68,766, מתוכם 964 במצב קשה, בהם 236 מונשמים ו-270 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 3,633.

בתוך כך, מאז כניסת הסגר לתוקפו נרשמו 9,178 דוחות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הקנסות, כ-7,000 מקרים, נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת, ובהם גם כאלף דו"חות בגין אי עטיית מסכה. 91 קנסות נתנו בעקבות בגין הפרות חובת הבידוד, 125 דוחות על הפרות שונות של בתי עסק, ו-299 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

סגר
סגר | צילום: רויטרס

במקביל, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, הפרופסור חגי לוין, הודיע כי יסיים את תפקידו בחבר בקבינט המומחים של ממונה הקורונה, ותקף בחריפות את אופן קבלות ההחלטות על ידי הממשלה. "מאז תחילת משבר הקורונה, האיגוד בראשו אני עומד ניסה לקדם גישה מקצועית למשבר אל מול עירוב אינטרסים לא עניינים בקבלת ההחלטות הפוליטית", כתב לוין. "נוכחנו לגלות שוב ושוב כי המלצות המומחים בבריאות הציבור נחשבות כקליפת השום עבור הממשלה".

"המלצות שזכו לתמיכתנו ולקונצנזוס בקבינט המומחים לצמצום ההדבקה והתחלואה בקורונה נדחו", המשיך חבר קבינט המומחים. "מנגד הוחלט על צעדים מזיקים למרות שקבינט המומחים התנגד להם. אני, כמו גם רוב מומחי בריאות הציבור בישראל, סבור כי הציבור בישראל נפל קורבן לקונספציה שגויה של מקבלי ההחלטות בדרג הפוליטי".

מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי לפחות ארבעה מקרים של מוטציית הקורונה הדרום אפריקנית נמצאו בישראל. על פי ההודעה, הארבעה זוהו מתוך 15 דגימות שהגיעו לריצוף מהיר במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי הארבעה מייצגים שתי שרשראות הדבקה: אחד המקרים הוא באדם ששב מדרום אפריקה בימים האחרונים, ועוד שלושה מקרים של בני משפחה שנדבקו מאדם ששב משם. במשרד הבריאות מדגישים כי "הווריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה".

עד כה נמצאו כמה עשרות מקרים של המוטציה הבריטית בישראל, אבל החשש במשרד הבריאות הוא כי יש הרבה יותר מקרים שעדיין לא נמצאו, וכי למוטציה תפקיד משמעותי בעליה החדה בתחלואה במהלך הימים האחרונים, שבגללה נכנסה ישראל לסגר הדוק יותר. עוד מעריכים, כי ייתכן ששיעור נשאי הווריאנט בגרסה הבריטית באוכלוסיה החרדית אפילו גבוה יותר.

בשלב זה סבורים החוקרים כי המוטציה הדרום אפריקנית מדבקת אף יותר מזו הבריטית, שגם היא מדבקת בשיעורים גבוהים הרבה יותר מהזן המקורי. בנוסף סבורים החוקרים כאמור כי שתי המוטציות אינן קטלניות יותר, וכן כי החיסונים הקיימים פועלים עליהן בשיעורים גבוהים. כך גם עלה ממחקר ראשוני שפרסמה בימים האחרונים חברת פייזר.