5,135 נדבקים חדשים אובחנו אתמול - כמיליון ורבע ישראלים חוסנו

משרד הבריאות עדכן כי אתמול בוצעו כ-80 אלף בדיקות, מתוכן 6.6% היו חיוביות. בכך מניין החולים הפעילים עלה ל-49,643, בהם 201 מונשמים • אתמול ניתנו כ-134 אלף מנות חיסון

זמן צפייה: 02:21

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 5,135 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-80 אלף בדיקות, מתוכן 6.6% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-49,643, מתוכם 731 במצב קשה, בהם 201 מונשמים ו-207 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 3,416.

עוד עדכן משרד הבריאות כי אתמול חוסנו כ-134 מיליון ישראלים, וכעת מניין המחוסנים עומד על 1.2 מיליון איש. עם זאת, שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר מפני התפשטות המגפה, ומסר כי "אנחנו מנצחים במרוץ החיסונים, אבל לצערי מפסידים בקרב מול המוטציה. העלייה בתחלואה צריכה להדאיג כל נבחר ציבור שצריך לזכור שהמחוייבות הראשונה שלו היא בריאות הציבור".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בבית החולים שיבא תל השומר, ד"ר זאב פלדמן, הזהיר מקריסה של מערכת הבריאות תחת עומס החולים בקורונה. לדבריו, "אצלי בבית החולים הוכפל מספר חולי הקורונה תוך שבוע. היום אנחנו עדיין בסדר, אבל בקצב הזה, עוד עשרה ימים נאלץ לצמצם טיפול בחולים 'רגילים' כדי לתת מענה לחולי הקורונה".

ד"ר פלדמן מתח ביקורת על התנהלות הממשלה ואמר כי "אם גורמי האכיפה לא נראים בשטח, הרחובות מלאים כאילו אין סגר, והמדינה לא מסוגלת לטפל דיפרנציאלית ביישובים אדומים וכתומים בחידלון מתסכל, לא נותרה ברירה אלא לבצע 'ענישה קולקטיבית' ולהכניס את כולנו לסגר מלא".

אמש התייחס ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש בריאיון לחדשות 13 לאפשרות הידוק הסגר בשל העלייה בתחלואה, והצהיר: "אנחנו ממליצים לסגור את כל מערכת החינוך בכל הגילים - רוצים שהסגר יהיה כמה שיותר קצר, ובשביל זה צריך לסגור את כל המערכת". עוד טען אש כי "יש לעשות זאת באופן מיידי - אין כל סיבה או היגיון לחכות ליום ראשון".

פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

אש הדגיש כי סגירת מערכת החינוך תחול באופן שווה על כלל המגזרים - כולל ביישובים החרדיים. "כל הילדים בכל מערכות החינוך לא ילמדו", הצהיר. "התחלואה בערים החרדיות עולה במהירות וצריך להבין שגם שם צריך לנקוט בכל האמצעים".

על משך הסגר ההדוק אמר ממונה הקורונה: "אנו נמצאים כבר שבוע בתוך סגר, ואם נאריך אותו בשבועיים נוספים - אני מעריך שהתחלואה תרד. נצטרך לעקוב אחר הנתונים. המלצנו מלכתחילה על סגר יותר הדוק, רצינו שהוא יהיה קצר ככל האפשר, ואנחנו מבינים שכדי שהוא יהיה קצר - הוא צריך להיות מאוד אפקטיבי. התקבלו החלטות לקיים את הסגר במתכונת הנוכחית עם מערכת חינוך עובדת, וזה בוודאי מחייב הידוק".

אש התייחס גם למבצע החיסונים ולחשש ממחסור במנות חיסון: "אין מחסור בחיסונים, יהיו חיסונים לכולם - גם למנה השנייה לכל מי שכבר התחסן", הדגיש, אך הוסיף: "יכול להיות שתהיה תקופה שבה לא נוכל לחסן מתחסנים חדשים עד שיגיעו המשלוחים הבאים. הם אמורי להגיע ואנחנו מנסים להקדים אותם. אם לא נצליח, תהיה תקופה שבה נאט את קצב החיסון".