רגע לפני הסגר: 2,630 נדבקים ביממה האחרונה – 4.1% חיוביים

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו כ-65 אלף בדיקות, מספר החולים הפעילים עלה ל-35,525. מניין הנדבקים הכולל מפרוץ המגפה קרוב ל-400 אלף ישראלים. 280 אלף ישראלים התחסנו עד כה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי אתמול אובחנו 2,630 נדבקים חדשים בקורונה. זאת, לאחר שבוצעו כ-65 אלף בדיקות, מתוכן 4.1% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-35,525 מתוכם 584 במצב קשה, בהם 133 מונשמים ו-178 במצב בינוני. מניין הנדבקים הכולל מפרוץ המגפה קרוב ל-400 אלף. כמו כן, מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 3,210.

במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן כי 280 אלף בני אדם התחסנו לקורונה מאז החל מבצע החיסונים בשבוע שעבר, 68 אלף מתוכם בסוף השבוע.

אמש פרסמה המשטרה את אופן היערכותה לסגר, ובו לקחים מהסגרים הקודמים. בין היתר אומרים במשטרה, כי לטובת האכיפה יוקצו כ-6,000 שוטרים, וכי עיקר המאמץ יהיה למנוע התקהלויות. כלקח מהפקקים שנוצרו בסגר הקודם כתוצאה מהמחסומים בדרכים הראשיות, הוחלט במשטרה על הנחת "מחסומים מדלגים", כלומר ניידות שחוסמות כבישים לפי הצורך או שוטרים שמעכבים נהגים לבדיקה אקראית במהלך השעות היום העמוסות, ומחסומים קבועים בשעות הלילה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ-6,000 שוטרים, התמקדות בהתקהלויות: המשטרה נערכת לסגר השלישי

בכיר במשרד הבריאות: "המוטציה הבריטית – המצאה של ג'ונסון"

שוטרים התעמתו עם מפגינים סמוך למעון ראש הממשלה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בנוסף, נמסר כי הפגנות יותרו גם מחוץ למגבלת הקילומטר, תחת מגבלות שמירת המרחק של שני מטרים מאדם לאדם. עוד נמסר כי בשלב זה צה"ל לא יהיה מעורב באכיפה. במשטרה מנסים להידבר עם ראשי המגזר החרדי כדי למנוע אירועים גדולים, אולם  טוענים כי יפעילו אכיפה אם ידרשו לכך. בנוסף, מתכוננים במשטרה לאפשרות של אכיפת מסיבות הסילבסטר שיתקיימו בניגוד להנחיות.

התקנות ייכנסו לתוקפן היום בשעה 17:00, ולמשך 14 ימים, עד 9 בינואר. על פי תקנות הסגר, אדם שיפר את הגבלת הקילומטר ייקנס ב-500 שקלים, אך ניתן לצאת ממרחק זה לצורך קבלת טיפול רפואי או סוציאלי, להפגין, לפעילות ספורט, לצרכי עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת. כמו כן, ניתן להשתתף בהלוויה, חתונה או ברית ולהשתתף בהליך משפטי.

מעבר לכך, קיים איסור שהייה בדירה של אדם אחר. עסקים וקניונים, למעט חנויות חיוניות, ייסגרו. כך גם צימרים, גני חיות, שמורות טבע, גנים לאומיים, מרפאות לטיפולים אלטרנטיביים, מכוני קוסמטיקה. מערכת החינוך תפעל כרגיל, למעט כיתות ה'-י', שילמדו מרחוק. החינוך המיוחד וכן הלימודים בפנימיות ולימודי נוער בסיכון יימשכו כרגיל. מנגד, פעילויות של תנועות נוער ייאסרו.

במקומות העבודה יוכלו להיות עד עשרה עובדים או 50% מכלל העובדים, הגבוה מביניהם, למעט אלה שמוגדרים חיוניים, או מקומות שעוסקים בעבודות בינוי או תשתית, וכן בתעשיות ביטחוניות. ביטול ההכרזה על אילת וים המלח כ"איים ירוקים" ייכנס לתוקף רק ביום שני. מתקנים לאימוני ספורט יוכלו להיפתח רק עבור שימוש של ספורטאים מקצוענים.