פליטת הפה של בכירי משרד הבריאות: כמה הבדיקות לקורונה אמינות?

מנכ"ל משרד הבריאות וראש שירותי בריאות הציבור חשפו בטעות כי ישנם נתונים שמהם עולה כי הבדיקות לנגיף אמינות רק ב-70% מהמקרים, ולא 90% - כפי שטענו בעבר

זמן צפייה: 03:52

מגפת הקורונה: מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, וראש שירותי בריאות הציבור, פרופסור סיגל סדצקי, חשפו היום (שלישי) בטעות כי רמת האמינות של הבדיקות לנגיף עומדת בספק. זאת לאחר שפורסמו נתונים מהם עולה כי הבדיקות אמינות רק ב-70% מהמקרים, ולא 90% - כפי שנטען בעבר.

מדובר על משטחי הגרון, שנעשים באמצעות מטושים. יתרה מזאת, לדברי בכירים במשרד הבדיקות אמינות רק ב-50% מהמקרים, ולכן גם הסינים עברו לבצע בדיקות CT בית חזה במקום להסתמך על המטושים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקרה המוות ה-21 מקורונה בישראל: בן 70 שסבל ממחלות רקע

הרמטכ"ל נכנס לבידוד; חיילים לא יוצבו באזורים ערביים וחרדיים

נתניהו הורה לאמסלם: דרוש להפחית את מספר המרואיינים באולפנים

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות התחייב ל-10 אלף בדיקות ביום - בפועל מבצעים 6,000 בלבד | נדב אייל

על אף שמשרד הבריאות התחייב מוקדם יותר השבוע להגיע ל-10 אלף בדיקות ביום, הוא לא הצליח לעמוד ביעד ומספר הבדיקות עומד כעת על 6,000 בלבד. מעבר לכך, המשרד לא חושף אם הוא לא עומד ביעד בגלל שאין מספיק חומרים - או בגלל שהוא לא רוצה.

בנוסף על כך, בכירי משרד הבריאות מתדרכים באופן קבוע נגד בדיקות המטושים עם שורה של טיעונים שלא מתקבלים במקומות אחרים בעולם ולא מתקבלים גם בארגון הבריאות העולמי. עם זאת, המעבדות מציינות כי הן יכולות להגיע ליותר מ-12 אלף בדיקות ביום. כמו כן, למרות שנטען מצד משרד הבריאות כי אין מספיק חומרים לבדיקות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את המשרד לבצע 30 אלף בדיקות עד ליום שישי בשבוע הבא ולהשיג מספיק חומרים כדי לעמוד ביעד.

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית | צילום: משרד הבריאות

בד בבד, גורמים במערכת הבריאות מתחו ביקורת על הידוק ההסגר על מקומות עבודה, וטענו שאין בכך תועלת, משום שרוב האנשים לא נדבקים במקומות העבודה, אלא בבית דרך משפחותיהם. לדבריהם, העלות של ההחמרות גבוהה מול התועלת המצומצמת.

בתוך כך, ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב תדרכו הערב את שרי הממשלה על תמונת המצב בהתמודדות עם מגפת הקורונה ועל הצעדים המתוכננים למניעת ההתפשטות.

במסגרת התדרוך הציג בן שבת ארבעה יעדים, שייצאו לפועל אחרי פסח: הבטחת בלימת המגיפה, שיפור ההיערכות להמשך ההתפשטות, יצירת תנאים ליציאה, חזרה זהירה איטית ומדורגת לשגרה חדשה. "אנחנו עדיין באזור המסוכן", אמר ראש המל"ל. "די ביום אחד כמו פורים או בהתלקחות מקומית אחת, כדי להכשיל את כל מאמצינו ולכן חייבים להמשיך בהגבלות הקיימות ולמלא אחר כל ההוראות".