למרות הסגר - התחלואה מתפשטת: היכן נדבקו המאובחנים החדשים?

על אף שההגבלות נמשכות כבר מספר שבועות, מניין המאומתים נותר גבוה. על פי נתוני פיקוד העורף, כשליש מהנדבקים לקו בנגיף ממגע עם בן משפחה, ו-5% שהו בבתי תפילה - לפני שידעו שהם נדבקו

זמן צפייה: 01:14

פרסום ראשון: למרות שאנחנו נמצאים כבר כמה שבועות בסגר הדוק, מספר המאומתים נותר גבוה. אומנם מקדם ההדבקה ירד מעט, אבל זה עדיין לא מספיק. אז מהיכן הגיעו החולים החדשים?

על פי נתונים של מפקדת החקירות האפידמיולוגיות של צה"ל, כשליש מן הנדבקים מגיעים דווקא מהבית. כלומר, בן משפחה מסוים מאובחן מאומת, ובדרך מדביק את משפחתו הקרובה. חשוב לציין כי כשני שלישים מן המאומתים אינם יודעים היכן נדבקו, והחקירה האפידמיולוגית בעניינם אינה מעלה דבר.

עוד עולה מהנתונים כי 7% מהנדבקים שהו, לפני שידעו על כך שהם חיוביים למחלה, במוסד רפואי - בית חולים, מרפאה קהילתית, או מתחם חיסונים. 5% מהמאומתים היו בבית כנסת או בבית תפילה אחר, ו-3% נסעו בתחבורה הציבורית - ברכבת או באוטובוס. כמו כן, על פי הנתונים, 6% אחוזים נוספים שבו מחו"ל וכשהגיעו מנמל התעופה - הביאו איתם גם שרשראות הדבקה נרחבות.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו 7,668 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-86 אלף בדיקות, מתוכן 9.2% התקבלו חיוביות. לצד זאת, ביממה האחרונה נפטרו 96 בני אדם - מספר שיא מאז פרוץ המגפה בישראל.

מניין החולים הפעילים ירד ל-76,331, מתוכם 1,132 במצב קשה. בנוסף, נרשמה ירידה במספר המונשמים, שעומד כעת על 306. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 4,609.