"ספינת קורונה" חדשה ומוות ראשון בהולנד: הנגיף ממשיך להתפשט

תיירים מ-50 מדינות מסתגרים בחופה המערבי של ארצות הברית, לאחר שאדם ששהה על הספינה מת מקורונה • מאות מקרים חדשים ביממה האחרונה בקוריאה הדרומית • מקרה ראשון אובחן בוותיקן

זמן צפייה: 02:37

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם: באיטליה, מוקד ההתפרצות באירופה, מספר הנדבקים והמתים מוסיף לטפס. בתי הספר, האוניברסיטאות ומקומות הומי אדם נסגרו, רחובות ארץ המגף השוקקים תיירים ומקומיים בדרך כלל נשארים שוממים. גם בקריית הוותיקן התגלה השבוע נדבק ראשון, לאחר שבשבוע שעבר הכחישו דיווח כי האפיפיור אובחן בנגיף.

בתוך כך, בהולנד דיווחו היום (שישי) על מקרה מוות ראשון מהנגיף ועלייה נוספת בנדבקים, וכך גם בגרמניה ובאוסטריה.

בקוריאה הדרומית, שבה כמות החולים היא הגבוהה ביותר מחוץ לסין, נרשמה גם היום עלייה מדאיגה עם מאות מקרים חדשים ביממה האחרונה. בשכונה שלנו, במזרח התיכון, מכה הקורונה כשבתפקיד היצואנית משמשת איראן שבה יותר מ-3,500 נדבקים ולמעלה ממאה מתים. יריבתה המרה של איראן, סעודיה,
הודיעה השבוע כי היא סוגרת את מכה למבקרים, מסגדים במדינה צמצמו את שעות פעילותם.

עוד בחדשות 13:

החמיר מצב הנהג החולה בקורונה; שני ישראלים נוספים לקו בנגיף

להגנה בפני הקורונה: השירים שאפשר לתזמן איתם שטיפת ידיים

בצל משבר הקורונה: לאילו יעדי נופש עדיין ניתן לטוס בביטחון?

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן (ארכיון) | צילום: רויטרס

פעם נוספת מאז התפרצות הווירוס, ספינת תיירים ועליה אלפי נוסעים מבודדת לאחר שאדם ששהה עליה אובחן כחולה – ומת בהמשך. ספינת ה"גרנד פרינסס" שעליה 3,500 תיירים עוגנת בימים אלו לחופי סן פרנסיסקו ופתחה בתקופת 14 ימי בידוד הנדרשים. מקור הנגיף ככל הנראה הוא בנוסע בן 71 תושב קליפורניה שאובחן במחלה לאחר שירד מהספינה.

צוותי הרפואה מעבירים את הבדיקות לנוסעים באמצעות מסוקים שחגו מעל הספינה, ובמקביל מתקיים מבצע לאתר נוסעים שכבר ירדו מהספינה כשעגנה לאורך מסלולה במקסיקו ובהוואי. "קצת מטריד אותי להיות כאן בים הפתוח", אמרה דניס סטונהאם, אחת הנוסעות על הסיפון. "אנחנו בקושי מתקדמים, שטים במעגלים ולא יודעים מתי זה ייגמר".

תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס
חשש מפני הדבקה המונית בארה''ב. תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

צ'זארה בונאמיצ'י, עיתונאית ערוץ 5 האיטלקי, סיפרה הערב (שישי) לחדשות 13 על היערכות מדינתה לנגיף. "איטליה מסתגרת כדי להגביל את ההתפשטות של הנגיף", אמרה. "מספר גדול של אנשים החלימו והדברים שמאפיינים את כל המתים הוא גילם המבוגר ומצבם הרפואי הבלתי יציב. נכון להיום, מספר הנדבקים ממשיך לעלות".

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-part-2003062125' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_43pemtl8' duration='156'']

התפשטות נגיף הקורונה בונציה שבאיטליה
התפשטות נגיף הקורונה בונציה שבאיטליה | צילום: רויטרס

"איטליה מתארגנת להשיג שליטה במצב, למרות שזה לא קל לאף אחד. כולם פועלים כאן באווירה של הקרבה ושיתוף פעולה מלא", הוסיפה. "קיים גם חשש לתפקוד מערך הרפואה במקרה שהנגיף גם יתפשט לדרום איטליה".