אושרו הגבלות נוספות במסעדות; הקלה במגבלת ההתקהלות בשטח פתוח

קבינט הקורונה אישר שבמקום שגודלו עד 80 מ"ר תותר נוכחות של 10 אנשים בלבד, ואילו במקום גדול יותר, תתאפשר כניסה של עד 20 בני אדם בשטח סגור. מראשון - עד 30 איש יוכלו להתקהל במרחב פתוח

זמן צפייה: 01:03

מגפת הקורונה: קבינט הקורונה אישר היום (שישי) הגבלות נוספות במסעדות, זאת ברקע העלייה במניין הנדבקים ולנוכח העובדה כי הבוקר ישראל חצתה את רף 90 אלף הנדבקים. לפי החלטת השרים, במקום שגודלו הינו עד 80 מ"ר תותר נוכחות של עשרה אנשים, ואילו במקום שגודלו הוא יותר מ-80 מ"ר תותר כניסה של עד 20 בני אדם בפנים - ו-30 בחוץ.

בתוך כך, אושרה הקלה באשר להתקהלות בשטח פתוח, כך שהחל מיום ראשון תותר התקהלות של עד 30 בני אדם, זאת אם ההחלטות יאושרו בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת. התפוסה במקום ציבורי או עסקי שאינו בית תפילה או בית אוכל יכולה להיות גם לפי אדם לכל 7 מ"ר - הגבוה מביניהם. ההחלטות ייכנסו לתוקפן כבר ביום ראשון הקרוב בשעה 14:00.

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות, מסר בתגובה: "אישור התו החדש ביום שישי, שעות לפני כניסת השבת, הוא מחטף פוליטי שנועד לרצות ציבור מסויים ולדאוג אך ורק לשלמות הממשלה. אין בינו לבין שמירה על בריאות הציבור דבר וחצי דבר. ההחלטה מנוגדת להסכמות שלנו עם פרופ' גמזו על מתווה שיגובש בשקיפות ותוך כדי התייעצות מולנו".

לכתבות נוספות בנושא >>

המסעדות נסגרו ב-05:00 – ועדת הקורונה צפויה לאשר את פתיחתן

מרד המסעדנים הצליח: סגירת המסעדות נדחתה ליום שלישי

הפוסט, השיחה – וההתקפלות: מאחורי הקלעים של המו"מ עם המסעדנים

מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין
מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי 1,639 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל - כך שמניין הנדבקים בנגיף, כאמור, עלה ל-90,283 בני אדם. כעת בארץ, 23,489 חולים פעילים, בהם 371 במצב קשה, מתוכם 110 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עומד על 651.

עוד עדכנו במשרד כי מצבם של 161 מהחולים מוגדר בינוני, 764 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,968 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 556 אחיות ו-260 רופאים. כמו כן, אתמול בוצעו 27,919 בדיקות - 6.1% מהן יצאו חיוביות.

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

לפני כשלושה שבועות, הממשלה הודיעה כי בכוונתה להביא לאישור הכנסת צו שיעקוף את ועדת הקורונה, ויאסור את הפעלת המסעדות במתכונת כמעט מלאה כפי שהתירה מוקדם יותר באותו היום הוועדה שדנה בנושא. לפי הצו החדש, המסעדות יוגבלו ל-50 סועדים בלבד, אשר יורשו לשבת בחוץ.

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, הסביר כי הצו נוצר משום שהאופוזיציה "השתלטה על ועדת הקורונה והפכה אותה לפופוליסטית וחסרת אחריות כלפי הציבור", לדבריו.