בכירים במערכת הבריאות: יהיה קשה לאשר הארכה נוספת לסגר

בקבינט הקורונה חוששים כי עשרת הימים שכבר אושרו לא יספיקו בשביל להוריד את מדדי התחלואה, בעוד שהאווירה הציבורית לא תאפשר הארכה נוספת, שכן היא תיראה ככישלון של הממשלה

זמן צפייה: 01:33

בכירים במערכת הבריאות מעריכים כי למרות שצריך להאריך את הסגר, האווירה הציבורית לא תאפשר זאת - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. הסיבה הראשונה לכך היא התחושה שהסגר לא נאכף באופן שוויוני אל מול הפרת ההנחיות במגזר החרדי. שנית, כל הארכה נוספת עלולה להיראות ככישלון, בעוד שחברי הממשלה נמצאים עמוק בתוך מערכת הבחירות. לכן, גם הפעם השרים נמנעו מלהגדיר יעד ליציאה מהסגר.

כעת, בקבינט הקורונה חוששים כי ההארכה, שאושרה אתמול בממשלה של עשרה ימים, לא תספיק כדי להגיע למספרים שמערכת הבריאות מעוניינת בהם בשביל הסרת הסגר. זאת, ברקע המשך העלייה בנתוני התחלואה, למרות שישראל נמצאת בשבוע השני של הסגר.

סגר
סגר | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 8,511 בני אדם אובחנו אתמול נשאי קורונה, לאחר שבוצעו יותר מ-95 אלף בדיקות - מהן 9.2% חיוביות. 93 בני אדם הלכו לעולמם כתוצאה מהנגיף ביממה החולפת, ומניין מקרי המוות מפרוץ המגפה עומד כעת על 4,142.

עוד עולה מהנתונים כי 1,113 מהחולים במצב קשה, מהם 308 מונשמים. 1,918 מהחולים מטופלים בבתי חולים. כ-83 אלף בני אדם מוגדרים נשאים פעילים. במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן כי אתמול חוסנו יותר מ-200 אלף בני אדם, וכי 550 אלף בני אדם קיבלו עד כה את שתי מנות החיסון. יותר משני מיליון ו-200 אלף בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה.