עיכוב במבצע: בתיה"ח יאטו הקצב או יפסיקו לחסן מתחסנים חדשים

פרסום ראשון: עקב המחסור במנות חיסון, ממחר מבצע החיסון יחל להתעכב ומשבוע הבא לא ייקבעו תורים למתחסנים החדשים • טרם נקבע דיון לקבינט הקורונה; נתניהו רוצה "סגר הדוק וקצר"

זמן צפייה: 08:54

ממחר מבצע החיסונים יחל להתעכב - כך פורסם לראשונה הערב (שבת) בחדשות 13. בית החולים שיבא תל השומר יפסיק לחסן במשך 24 שעות ביממה, בעוד שבבית החולים רמב"ם שבחיפה יפסיקו באמצע השבוע לחסן באופן גורף. כמו כן, בקופות החולים יסיימו את התורים האחרונים עבור האוכלוסיות שתועדפו ראשונות לחיסון, וכך משבוע לאחר מכן לא ייקבעו תורים חדשים לחיסון, מלבד המנה השנייה.

בתוך כך, ברקע העלייה בנתוני התחלואה בקורונה, למרות הסגר - טרם נקבע דיון נוסף לקבינט הקורונה בנושא החמרת ההגבלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להחמיר את ההגבלות ולקצר את משך הסגר, כדי לאפשר פתיחה מהירה, אך מקורביו טוענים כי שר הביטחון בני גנץ מתנגד לכך. בכחול לבן הכחישו את הדברים.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

אתמול ביקר נתניהו ביקר במתחם חיסוני הקורונה באום אל-פחם, לשם הגיע הישראלי המיליון שקיבל את החיסון. בדברים שנשא, הפנה נתניהו אצבע מאשימה כלפי שרים, שלטענתו סיכלו את החמרת ההגבלות. לדבריו, "פוליטיקאים מנעו מאיתנו לעשות סגר קצר והדוק כפי שרצינו, מסיבות פופוליסטיות". השר בני גנץ הגיב לדברים, ומסר: "אכיפה ומניעה במקומות שצריך מונעת סגרים במקומות שלא צריך".

נתניהו, שהגיע למקום יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, גילה כי כשבוע לאחר שתקנות הסגר השלישי נכנסו לתוקפן - ייתכן כי הן יוחמרו. "אנחנו רוצים להדק את הסגר לכמה ימים - ואז לפתוח", אמר, "וכן נבדוק את עניין מערכת החינוך".

חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה
חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 כי במשרד הבריאות חוששים מהעלייה בנתוני התחלואה ומכך שישראלים רבים אינם מצייתים להנחיות הסגר - ומבקשים לנקוט בצעדים נוספים כדי להחמירו. הצעדים שייבחנו הם צמצום הכיתות הלומדות במוסדות החינוך, הקטנת הגבלת המרחק (שעומדת כיום על אלף מטרים - וייתכן שתופחת ל-500 מטרים), והשבתה של מקומות העבודה הלא חיוניים שכיום מורשים לעבוד עם 50% מהעובדים.