אדלשטיין: "אין זמן לריסון המהודק - אין מנוס מסגר מלא"

בעקבות העלייה בתחלואה, שר הבריאות הצהיר כי הגל השלישי של הקורונה הכה בישראל, והודה: "בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר - אנחנו במצב קריטי"

שר הבריאות יולי אדלשטיין עם המחוסן הראשון בבית גיל הזהב מגדלי הים התיכון בשערי תקווה | צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (שלישי) כי אין מנוס מהטלת סגר מלא לאור העלייה בנתוני ההדבקה. "הגענו ללמעלה מ-5 אחוז מאומתים, ומקדם ההדבקה עומד היום על 1.3. אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין – אנחנו בגל שלישי", אמר אדלשטיין בדיור מוגן מגדלי הים התיכון בגני תקווה, לשם הגיע לרגל תחילת מתן החיסונים לדיירי בתי האבות.

"עד שהחיסונים ישפיעו ייקח בין חודשיים לשלושה. בינתיים אנחנו חייבים לשמור על בריאות של אזרחי ישראל, ולהוריד את התחלואה", המשיך. "בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדינות אדומות וחובת בידוד במלוניות: המדריך המלא לשבים מחו"ל

"רוצה פינה חמה": האב היחידני שנותר ללא פרנסה – ואיבד את ביתו

בנט: לא אתמוך במהלכים שיחלצו את רה"מ ממשפטו – מטרתי להחליפו

"היום זה יום מרגש ויום עם דריכות", התייחס שר הבריאות למתן חיסוני הקורונה. "מרגש כי הגענו לכמעט 30,000 מתחסנים ביומיים הראשונים. זה נתון מדהים שמעיד על היענות יפה מאוד של הציבור להתחסן".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 3,594 נדבקים חדשים בקורונה. זאת, לאחר שבוצעו כ-87 אלף בדיקות, בהן 4.2% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-27,628, מתוכם 472 במצב קשה, בהם 119 מונשמים ו-154 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 3,111.

בתוך כך, ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש אמר בריאיון בגל"צ כי "נשקלת האפשרות להטיל סגר במקום ריסון מהודק". לדבריו, "צריך להגיע להחלטה עכשיו - ריסון מהודק ייקח כחמישה שבועות. סגר מלא יהיה קצר יותר - שלושה שבועות במצב התחלואה הנוכחי".

אמש הזהירה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס בריאיון לחדשות 13 כי "כל יום שלא הולכים לסגר - זו טעות. בכל יום שדוחים את קבלת ההחלטות המספרים עולים", וסיפרה כי כעת החשש הוא להגיע לרמת תחלואה כזו, "שריסונים מהודקים לא יעזרו".