ליל הסגר: המדריך המלא להנחיות התנועה החדשות של משרד הבריאות

לאן מותר ואסור לנסוע? האם תקבלו דוח אם כתובת מגוריכם אינה מעודכנת בתעודת הזהות? וממתי אסור ללכת לקניות - גם אם הסופר במרחק של מאה מטר מביתכם?

זמן צפייה: 01:58

מגפת הקורונה: כבר הבנו שהחג הזה יהיה שונה מכל מה שאנחנו מכירים ואוהבים, אבל איך בדיוק זה יעבוד? עד יום שישי בשעה 6:00 בבוקר אסור לצאת מהעיר או מהיישוב שבו אתם גרים, אלא אם מדובר ביישוב שרוב התושבים אינם יהודים. אם כתובת המגורים אינה מעודכנת בתעודת הזהות, תצטרכו פשוט לומר לשוטר שעלול לעצור אתכם מה היא הכתובת הקבועה.

חשוב לציין כי ישנם מקרים בהם לא תקבלו קנס - אם אין במקום מגוריכם סופר או חנות תרופות וחייבים לנסוע לעיר אחרת כדי להצטייד, או מוכרחים לנסוע לעזור לאדם במצוקה בעל קושי פיזי או כדי להעביר ילד בין הורים שלא גרים יחד. מלבד להגבלות האלה עדיין חל איסור להתרחק מהבית מעבר למאה מטרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נכנסים לסגר מוחלט: אלו המקומות שבהם יוצבו מחסומי המשטרה

החל מיום ראשון: חובה לחבוש מסיכת פנים במרחב הציבורי

נתניהו לשרים: בשבוע הבא אציג את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר

כביש 1 חסום לבדיקות קורונה
כביש 1 חסום לבדיקות קורונה | צילום: רויטרס

בערב חג הפסח מצטרפת הגבלה נוספת ומהשעה 15:00 אחרי הצהריים אסור יהיה לצאת לקניות בסופר בכלל - קרוב או רחוק, וגם אם הוא בטווח מאה מטרים מהבית. עם זאת, בשעות הללו עדיין מותר לצאת מהבית, אם ממש מוכרחים, לצורך אותם צרכים חיוניים. כמו כן שירותי המשלוחים יישארו פעילים. התחבורה הציבורית לא תפעל עד יום ראשון בבוקר, בעוד מוניות ייפעלו כרגיל ובהתאם להגבלות. אם תבקשו לנסוע לעיר אחרת בלי סיבה - האחריות היא עליכם, לא על הנהג.

בתוך כך, רוב מקומות העבודה ממילא לא פועלים בחג, אך מיום רביעי בשעה 15:00 ועד יום שישי בשעה 6:00 בבוקר יפעלו רק מקומות חיוניים. מקומות עבודה במגזר הפרטי יוכלו להביא עד 15% מהעובדים רק לצורך עבודה דחופה וחיונית.

נקודות חסימות הכבישים בחג הפסח
נקודות חסימות הכבישים בחג הפסח | צילום: חדשות 13