רופאה שסירבה להתחסן נדבקה בנגיף: מצבה קשה; הדביקה 8 מטופלים

פרסום ראשון: רופאת משפחה בשנות ה-50 לחייה פיתחה תסמינים כבר בתחילת שבוע שעבר, אך לא נבדקה והמשיכה לקבל מטופלים • המחדל בנתב"ג: אלפי בדיקות לא מפוענחות - גם אחר יממה שלמה

זמן צפייה: 03:06

רופאת משפחה בשנות ה-50 לחייה, שבחרה לא להתחסן מפני קורונה, נדבקה בנגיף וכעת היא מאושפזת במצב קשה. הרופאים נאבקים על חייה והיא חוברה למכונת אקמו - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

הרופאה, בעלת מרפאה פרטית שסיפקה שירותים לשתי קופות החולים הגדולות בארץ, כללית ומכבי, החלה לפתח תסמינים עוד בתחילת שבוע שעבר, אך בכל זאת לא עברה בדיקת קורונה והמשיכה לקבל מטופלים. עד כה, אותרו שמונה מטופלים שנדבקו בקורונה לאחר שבאו עמה במגע. בעקבות המקרה, במשרד הבריאות דרשו היום להקשיח את הסנקציות נגד רופאים שבחרו לא להתחסן, במטרה למנוע מהם לפגוש מטופלים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: יעילות החיסון לקורונה ירדה בחודש האחרון ל-64%

בנט על חוק האזרחות: "פגיעה בביטחון המדינה היא קו אדום"

"ללינוי אין קלאס": ההקלטות שמסעירות את איגוד ההתעלמות

נתב''ג, חיסונים, בדיקות קורונה
התור לבדיקות בנתב''ג

בד בבד, מדוח נתונים שפורסם הערב בחדשות 13, מהתאריכים 3-2 ביולי, עולה כי המעבדה החדשה בנתב"ג, אשר מספקת שירותי דיגום בלבד של נגיף הקורונה, דגמה 18,638 בני אדם, כאשר 5,825 מתוכם הגיעו למעבדה אחרי למעלה מ-24 שעות. כמו כן, 1,087 מהדגימות נותרו ללא פיענוח גם אחרי יממה שלמה, ו-82 מהדגמות נפסלו לחלוטין. כלומר, אלפי אנשים הסתובבו באופן חופשי בזמן שלא ידעו אם נדבקו בחו"ל או לא.

זאת ועוד, הזמן הממוצע שלוקח מרגע ביצוע הבדיקה ועד לקבלת התוצאה עומד על 18 שעות, כאשר היעד של משרד הבריאות הוא עד 24 שעות. כזכור, אתמול אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ בריאיון לחדשות 13 כי הסוגיה תיפטר עד מחר.