מקרה מוות ראשון בקרב הצוותים הרפואיים: אחות משיבא מתה מהנגיף

סוזי לוי בת ה-65 חלתה בקורונה בחודש שעבר, ובהמשך מצבה הידרדר והיא הורדמה והונשמה. היא תיפקדה כאחות אחראית במחלקת אף אוזן גרון ועבדה בבית החולים 45 שנים. "מסורה ומלאת נתינה"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: בית החולים שיבא שבתל השומר הודיע היום (ראשון) על מותה של האחות האחראית סוזי לוי בת ה-65 שחלתה בקורונה בחודש שעבר. לוי אובחנה כחיובית לנגיף לפני כחודש ואושפזה במתחם הבידוד הייעודי בבית החולים, אך מוקדם יותר החודש מצבה הידרדר והיא הורדמה והונשמה. זהו מקרה המוות הראשון בקרב הצוותים ברפואיים בישראל כתוצאה מהמחלה.

לוי הייתה אחות אחראית במחלקת אף אוזן גרון ולא עבדה במחלקה הייעודית לחולי קורונה. היא עבדה 45 שנים בבית החולים, ונאמר עליה כי היא היא הייתה "מסורה ומלאת נתינה". בזמן הלווייתה כל הצוותים הרפואיים בשיבא יעמדו דקה לזכרה במחלקות כיוון שהם לא יוכלו להיווכח במקום.

דוגמית פלזמה נבדקת לפני טיפול בחולה קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר משרד הבריאות עדכן כי עלה ל-15,398 מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל. 132 מהחולים במצב קשה ו-100 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 93 מהנדבקים מוגדר בינוני, ושל 8,372 נוספים מוגדר קל. עד כה, 6,602 ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה כבר החלימו מהמחלה ושוחררו לביתם. מניין המתים עומד על 200 בני אדם.

במשרד הבריאות דיווחו בנוסף כי 403 מהחולים מאושפזים בבתי החולים השונים, 1,737 מטופלים בבתי המלון שהוסבו לשם טיפול בחולי קורונה, ואילו 5,629 מהמאובחנים שוהים בבידוד ביתי.