משרד הבריאות: הורה מחוסן או מחלים לא יידרש בבידוד עם ילדיו

המשרד ביטל את חובת הבידוד לככ ההורים המטפלים בקטינים מתחת לגיל 12 או חסרי ישע, שכזכור נאלצו להפסיד ימי עבודה עקב הבידוד; ביממה האחרונה נוספו 1,793 מאומתים, מספר המתים: 7,959

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
אכיפת בידוד של פקחי משרד הבריאות | צילום: משרד הבריאות

משרד הבריאות ביטל היום (רביעי) את חובת הבידוד להורה מחוסן או מחלים המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או בחסר ישע חולה, כאשר מדובר בבשורה משמעותית להורים שנאלצו עד עכשיו להיכנס לבידוד עם ילדיהם והפסידו ימי עבודה בשל כך.

כזכור, לפי הגדרת משרד הבריאות, "מחוסן" הוא מי שחוסן בשלוש מנות חיסון או מי שחוסן בשתי מנות חיסון וטרם חלפו 6 חודשים ממועד קבלת מנת החיסון השנייה, ו-"מחלים" הוא מי שטרם חלפו 6 חודשים ממועד ההחלמה או מי שהחלים וקיבל לפחות מנת חיסון אחת.

בדיקת קורונה בישראל
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אמש התגלו 1,793 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, לאחר שנערכו מעל 105 אלף בדיקות, מהן 1.7% יצאו חיוביות. בסך הכול ישנם 23,821 מואמתים פעילם בארץ, מהם 412 במצב קשה ומתוכם 178 מונשמים.

בתוך כך, לאחר הפרסום בחדשות 13 לפיו משרד הבריאות לא מחזיק במסד נתונים שעוקב אחר תסמונת פוסט קורונה, לרבות PIMS אצל ילדים, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הוציא היום הנחיה עם חובת דיווח על סיבוכים של מחלימי קורונה לכל בתי החולים ברחבי הארץ.